    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga remontowa a ślub
    Date: Tue, 19 Jul 2005 18:19:45 -0500

    Andrzej wrote:
    > No nie wiem....
    >
    > Przecierz prawo do lokalu mieliśmy przed ślubem i wydatki ponieśliśmy przed
    > ślubem. Czyli prawo do ulgi nabyliśmy przed ślubem.
    >
    > Widziałem już interpretację, że zmiana stanu cywilnego nie powoduje zmiany praw
    > nabytych (w tym wypadku prawa nabyte do ulgi).

    Teoretycznie masz rację, ale ty dobrowolnie się tej ulgi zrzekasz biorąc
    ślub. Po prostu poprzez ślub godzisz się na inne warunki.

    Równie dobrze mogliby powiedzieć , ci co się rozwodzą, że nabyli prawo
    do wspólnego rozliczania 1 stycznia, więc dlaczego w ciągu roku nawet po
    rozwodzie mają to prawo stracić.

    > Poza tym dziwne to dla mnie uzasadnienie że małżeństwo składa jeden PIT D no to
    > ma jeden limit ulgi.

    To nie jest uzasadnienie, to jest wniosek.
    Małżonkowie składają jeden pit-d, więc gdzie byś ten drugi limit chciał
    wpisać

    > Ograniczenie do jednego limitu powinno wynikać z jakiegoś paragrafu i nawet
    > wynika ale w sumie nie dokońca.
    > Bo w obecnym sformułowaniu brzmi: Wysokość odliczeń od podatku,.... , dotyczy
    > łącznie obojga małżonków"

    no to już masz uzasadnienie. w czystej postaci

    > Biorąc pod uwagę moment nabycia prawa do ulgi/odliczeń (jak wyżej)
    ... ja samodzielnego się zrzeczenie tego prawa poprzez zawarcie zw.
    małżeńskiego... :)

    > Ale nie jestem prawnikiem więc mogę się mylić....

    he he
    ja też.