  • 1. Data: 2005-12-16 15:16:36
    Temat: Ulga remontowa a umowa użyczenia
    Od: " nocosty" <n...@g...pl>

    Witam,
    Sytuacja: mieszkanie komunalne zamieszkuje matka z dorosłą córką, matka
    wykorzystała ulgę remontową. Czy córka może odpisać od podatku pozostałą część
    remontu wspólnie finansowanego? Czy wystarczającym tytułem prawnym w jej
    przypadku będzie umowa użyczenia (bezpłatnego)? Jeżeli tak to czy może być
    spisana bez notariusza?

  • 2. Data: 2005-12-16 16:02:37
    Temat: Re: Ulga remontowa a umowa użyczenia
    Od: " " <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    nocosty <n...@g...pl> napisał(a):

    > Czy wystarczającym tytułem prawnym w jej przypadku będzie
    > umowa użyczenia (bezpłatnego)?

    Czy zamieszkując to samo mieszkanie czy nawet pokój można
    mówić o użyczeniu? Czy użyczenie może nie być wyłączne?

  • 3. Data: 2005-12-18 15:15:01
    Od: "alug" <o...@k...go2.pl>

    Użytkownik " nocosty" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przypadku będzie umowa użyczenia (bezpłatnego)? Jeżeli tak to czy może być

    Moim zdaniem umowa moze byc nawet ustna.
    Warunkiem jest aby byla zawarta miedzy osoba ktora jest wlascicielem
    mieszkania i kims innym. Mysle, ze mozesz odpisac remont uzyczonego
    pomieszczenia mieszkalnego i ew. wspolnych pomieszczen.
    Niestety na poparcie moich tez mam tylko zdrowy rozsadek.

    Pozdrawiam,
    alug_femina
    PS. Co do umowy uzyczenia jestem pewna.

  • 4. Data: 2005-12-18 21:14:41
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > pomieszczenia mieszkalnego i ew. wspolnych pomieszczen.
    > Niestety na poparcie moich tez mam tylko zdrowy rozsadek.

    Mała uwaga - nie musi być właścicielem- wystarczy,że nim włada - a nie posiada-
    należy odróżnić manie od posiadania - użyczenie zawsze jest nieodpłatne -
    odpłatność likwiduje użyczenie i powstaje najem - ten też jest "tytułem
    prawnym" o którym mowa w ustawie."Też" użyte wcześniej należy traktować
    odpowiednio. Pzdr-Kriss.

    PS. Gotfryd - odpuść sobie uwagi o podstawie prawnej :-)))))))

    Było tego tyle , że nie mam już siły.

  • 5. Data: 2005-12-19 10:28:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Dec 2005, Kriss wrote:

    > Mała uwaga - nie musi być właścicielem- wystarczy,że nim włada - a nie posiada-
    > należy odróżnić manie od posiadania

    ...acz w zupełności popierając ideę muszę gorąco zaprotestować
    co do użytego słownictwa :)
    Posiadanie polega bowiem na... władaniu.
    Znaczy najemca, korzystający (przy użyczeniu) a nawet złodziej
    są posiadaczami.
    Stąd "włada - a nie posiada" jest określeniem wewnętrznie sprzecznym :)
    Protestuję żeby kto nie nabrał złych nawyków ;)

    > PS. Gotfryd - odpuść sobie uwagi o podstawie prawnej :-)))))))

    ...a nie nie. Już mam otwarty przed nosem art. 336 KC ;) !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)