    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ulga remontowa - czy nieodliczone przechodzi dalej???
    Date: Thu, 6 Mar 2003 18:57:17 +0100

    On Thu, 6 Mar 2003, Pawel B. wrote:

> [...]
    >+ >> > >+ > Czy w przypadku ulgi remontowej nieodliczone w 2002 roku a
    >+ >> > >+ >poniesione koszty mozna odliczyc w 2003r?
    >+ >> > >+ Tak, możesz odliczyć niewykorzystany limit w przyszłym roku.
    >+ >> >
    >+ >> > Ostatnio kiedy podobna sprawa stanęła to wyraziłem wątpliwość:
    >+ >> > chodzi o to, że ulga jest 3-letnia i w zeszłym roku właśnie
    [...]
    >+ >> ulga remontowa jest 3 letnia,na kazdy trzyletni okres jest okreslony
    [...]
    >+ >> trzyletni.Nie mozna wydatkow poniesionych w 2002 odliczac od
    [...]
    >+ I wiem, ze nic nie wiem.....
    >+ To jak to wlasciwie jest?
    >+ Jeszcze raz zwracam uwage, ze nie chodzi o przekroczenie limitu
    >+ a brak podatku na zwrot ...

    Nie widzę różnicy :(

    >+ Teraz kawalek informacji z Rzeczpospolitej:
    >+ "02.12.02 Nr 280
    >+ Prawo co dnia...
    >+
    >+ IZABELA LEWANDOWSKA
    >+
    >+ Koniec roku za pasem....
    >+ [ciach]

    To może było trzeba przeczytać przed ciachaniem:

    +++++++
    Jeœli więc remontujšca dom osoba, która w latach 2000-2001 nie
    korzystała z ulgi, wyda np. w grudniu 2002 r. ponad 24.315,79 zł,
    z nadwyżki nic już od podatku nie odliczy. Warto więc planowane
    wydatki, które przekraczałyby ten limit, odłożyć na 2003 r.
    ------

    Widziałeś ?

    [...cd, cytat...]
    >+ odliczenie przysługujšce z racji wydatków poniesionych w danym roku,
    >+ nie majšce pokrycia w podatku należnym od podatnika za dany rok, można odliczać od
    podatku
    >+ w roku lub latach następnych, aż do pełnego ich skonsumowania. "

    IMHO: "w trakcie trwania ulgi".

    >+ Koniec cytatu
    >+ pelny tekst
    >+ http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_021202/p
    rawo/prawo_a_7.html

    Ciekawe jaki art. 2a autorka miała na myśli ;) !

    >+ co potwierdza poglad Rafala Brzoskwiny (post 8113)...

    Pogląd poglądem, a podstawę prawną można prosić ?

    Zajrzawszy do ustawy:
    +++++++
    Art. 27a. 1. Podatek dochodowy [...] zmniejsza się
    na zasadach określonych w ust. 2-15, jeżeli
    w roku podatkowym podatnik:
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ------
    .... jak widać: "w roku podatkowym" !

    A dalej jest:
    +++++++
    5. Zmniejszenie podatku na zasadach [...]
    może być dokonane w roku podatkowym, w którym suma wydatków poniesionych
    przez podatnika od początku każdego okresu trzyletniego wynosi co najmniej
    -------

    Czyli prosto - IMHO tu jest zezwolenie na "przenoszenie"
    rozliczania, ale *wewnątrz okresu 3-letniego*.
    Bo ogólna zasada art. 27 jest "rok w rok".

    >+ Pozdrawiam wszystkich i licze na ostateczne
    >+ wyjasnienie...(mam nadzieje, ze przyda sie nie tylko mi)

    FYI: jestem tylko skromnym podatnikiem... Kieruj się opinią
    doradców :)

    pzdr, Gotfryd