    From: "Ryszard G" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ulga remontowa - czy nieodliczone przechodzi dalej???
    Date: Thu, 6 Mar 2003 23:40:36 +0100

    wiadomości
    news:Pine.WNT.4.50.0303061838280.-40181653-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl

    > [...]
    > [...]
    > [...]
    >
    > Nie widzę różnicy :(

    > To może było trzeba przeczytać przed ciachaniem:
    >
    > +++++++
    > Jeśli więc remontująca dom osoba, która w latach 2000-2001 nie
    > korzystała z ulgi, wyda np. w grudniu 2002 r. ponad 24.315,79 zł,
    > z nadwyżki nic już od podatku nie odliczy. Warto więc planowane
    > wydatki, które przekraczałyby ten limit, odłożyć na 2003 r.
> [...]
    http://www.rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_021202/p
    rawo/prawo_a_7.html

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ------
    > .... jak widać: "w roku podatkowym" !
    >
    > A dalej jest:
    > +++++++
    > 5. Zmniejszenie podatku na zasadach [...]
    > może być dokonane w roku podatkowym, w którym suma wydatków poniesionych
    > przez podatnika od początku każdego okresu trzyletniego wynosi co
    najmniej
    > -------
    >
    > Czyli prosto - IMHO tu jest zezwolenie na "przenoszenie"
    > rozliczania, ale *wewnątrz okresu 3-letniego*.
    > Bo ogólna zasada art. 27 jest "rok w rok".

    Mieszasz dwie _różne_ sprawy, choć dotyczą one jednej ulgi.
    1. WYDATKI muszą być ponoszone w okresie trzyletnim i liczy się ich SUMA
    NARASTAJĄCO od początku okresu.
    Za małe ( do 462 zł ) nie dają prawa do ulgi.
    Przekraczające górny limit, nie dadzą kwoty do odliczenia i "przepadną".
    2. Uzyskana ulga ( odliczenie od podatku ) może być rozliczana do
    wyczerpania.

    Krótko. Same wydatki mogą "przepaść" i nie dać ulgi, ale raz uzyskana ulga
    nie przepada nigdy.

    > FYI: jestem tylko skromnym podatnikiem... Kieruj się opinią
    > doradców :)
    > pzdr, Gotfryd

    pozdrawiam wzajemnie
    Ryszard ( nie doradca a księgowy )