    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.misc.budowanie
    Subject: Re: Ulga remontowa - czy nieodliczone przechodzi dalej???
    Date: Sat, 8 Mar 2003 15:00:16 +0100

    On Thu, 6 Mar 2003, Ryszard G wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > A dalej jest:
    >+ > +++++++
    >+ > 5. Zmniejszenie podatku na zasadach [...]
    >+ > może być dokonane w roku podatkowym, w którym suma wydatków poniesionych
    >+ > przez podatnika od początku każdego okresu trzyletniego wynosi co
    >+ najmniej
    >+ > -------
    >+ >
    >+ > Czyli prosto - IMHO tu jest zezwolenie na "przenoszenie"
    >+ > rozliczania, ale *wewnątrz okresu 3-letniego*.
    >+ > Bo ogólna zasada art. 27 jest "rok w rok".
    [...]
    >+ Mieszasz dwie _różne_ sprawy, choć dotyczą one jednej ulgi.

    IMO - bynajmniej *nie mieszam*.
    Odnoszę się *wyłącznie* do kwestii *kiedy* można odliczyć
    poniesiony wydatek - uzasadnienie jw, art. 27a.1 stanowi
    że "w roku podatkowym" (masz argument przeciw temu, że
    chodzi o "rok podatkowy odniesienia wydatku" ?), zaś .5
    zezwala na odliczenie w *innym* roku podatkowym okresu
    trzyletniego. Zgody na odliczenie w innnym okresie nie
    widzę...

    >+ 1. WYDATKI muszą być ponoszone w okresie trzyletnim i liczy się ich SUMA
    >+ NARASTAJĄCO od początku okresu.
    >+ Za małe ( do 462 zł ) nie dają prawa do ulgi.
    >+ Przekraczające górny limit, nie dadzą kwoty do odliczenia i "przepadną".

    Nie ma wątpliwosci, ale nie do tego się odniosłem.

    >+ 2. Uzyskana ulga ( odliczenie od podatku ) może być rozliczana do
    >+ wyczerpania.

    Możesz uzasadnić z ustawą w ręku ?
    Ja nie mam nic przeciw, ale z tego co widzę - to ustawodawca
    ma...

    [...]
    >+ pozdrawiam wzajemnie

    ...i jeszcze raz :)