  • 1. Data: 2004-11-11 13:56:03
    Temat: Ulga remontowa - kabina prysznicowa
    Od: "Andrzej Broński" <a...@n...pl>

    Czy można od podatku odpisać kabinę prysznicową? Całą ewentualnie sam
    brodzik
    Czy zlew kuchenny można odpisać od podatku?

    Pozdrawiam i dziękuje
    Andrzej

  • 2. Data: 2004-11-12 07:23:15
    Temat: Re: Ulga remontowa - kabina prysznicowa
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    +Czy można od podatku odpisać kabinę prysznicową? Całą ewentualnie sam
    +brodzik

    Tak

    +Czy zlew kuchenny można odpisać od podatku?

    Tak

    Rzeczy ruchome, które będą na stałe zainstalowane w mieszkaniu można
    odliczać. Dlatego można w ramach ulgi remontowej odliczyć kuchnię gazową
    (jako na stale połączoną z instalacją gazową) czy zlew (kanalizacja i woda),
    a nie można np. lodówki czy telewizora, można odliczyć wydatki na farbę,
    tapety czy klej, ale nie można na różne pędzelki, szpachelki, czy wałki.
    --
    ******************
    Alter Native

    Natura jest po stronie ukrytych wad.
    ******************

  • 3. Data: 2004-11-12 08:50:35
    Od: "Andrzej Broński" <a...@n...pl>

    Użytkownik "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > a nie można np. lodówki czy telewizora, można odliczyć wydatki na farbę,
    > tapety czy klej, ale nie można na różne pędzelki, szpachelki, czy wałki.

    A czy można odpisać piec i płytę do zabudowy? Piec elektryczny, płyta
    ceramiczno-gazowa. Z tego co wyczytałem w archiwum
    (http://tinyurl.com/4cnns) to tak, ale tu dodatkowe pytanie. Nie mam w domu
    gazu, mam po prostu butle z gazem. Czy w tym przypadku też moge odliczyć?

  • 4. Data: 2004-11-12 10:36:56
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >gazu, mam po prostu butle z gazem. Czy w tym >przypadku też moge odliczyć?

    Tak

    Tutaj chyba jest podobny problem jak z okapami. Wprawdzie niektóre okapy nie
    są połączone z ciągiem kominowym, ale i tak wszyscy odliczali sobie ten
    zakup, bo jaki urzędnik będzie chodził i sprawdzał czy jest rura czy nie ma.
    Podobnie jest z kuchenką gazową.
    Poza tym taka kuchnia traktowana jest (chyba) jako część instalacji gazowej,
    więc z samej tej przyczyny można ją zaliczyć do ulgi remontowej. Ale
    przyznaje, że opieram się tylko na praktyce (stosowanej i sprawdzonej), nie
    mogę przytoczyć podstawy prawnej

    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 5. Data: 2004-11-12 11:43:17
    Od: "Andrzej Broński" <a...@n...pl>

> [...]
    > więc z samej tej przyczyny można ją zaliczyć do ulgi remontowej. Ale
    > przyznaje, że opieram się tylko na praktyce (stosowanej i sprawdzonej),

    No to super! Dziękuje bardzo za odpowiedź. Okap też zamierzam odliczać (też
    nie podłączony z ciągiem kominowym - ale podobno jest przepis, że tam gdzie
    jest gaz nie może być zatkany otwór do ciągu kominowego).
    Szkoda, tylko, że nie można mebli kuchennych na wymiar robionych odliczać
    :( Są na stałe przymocowane i w ogóle ;) Na fakturze mam "stała zabudowa
    wnęki kuchennej" ;)

    Andrzej

  • 6. Data: 2004-11-12 12:05:45
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Szkoda, tylko, że nie można mebli kuchennych na >wymiar robionych odliczać
    >:( Są na stałe przymocowane i w ogóle ;) Na fakturze >mam "stała zabudowa
    >wnęki kuchennej" ;)

    Jeżeli na fakturze jest napisane "stała zabudowa wnęki kuchennej" to też
    można odliczyć i meble. :)

    Obyś tylko miał od czego odliczać. ;)

    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 7. Data: 2004-11-12 12:38:27
    Od: "Andrzej Broński" <a...@n...pl>

    > Jeżeli na fakturze jest napisane "stała zabudowa wnęki kuchennej" to też
    > można odliczyć i meble. :)
    >
    > Obyś tylko miał od czego odliczać. ;)

    Nawet mam od czego ;) Tylko na to odpisywanie mebli jest pewne? Dla mnie ta
    kuchnia jest wnęką, ale jak mi kontrola przyjdzie to 2,2m*3m na wnęke nie
    pasuje ;)

    Andrzej

  • 8. Data: 2004-11-12 12:54:48
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    >Tylko na to odpisywanie mebli jest pewne?
    A czy w tym kraju cokolwiek jest pewne? ;)
    Napisałem Ci jaka jest praktyka i do tej pory chyba nikt tego nie
    zakwestionował.

    >Dla mnie ta
    >kuchnia jest wnęką, ale jak mi kontrola przyjdzie to >2,2m*3m na wnęke nie
    >pasuje ;)

    To może powinieneś uzgodnić zeznania z US ;)
    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.

  • 9. Data: 2004-11-12 13:22:04
    Od: "Andrzej Broński" <a...@n...pl>

    > A czy w tym kraju cokolwiek jest pewne? ;)
    > Napisałem Ci jaka jest praktyka i do tej pory chyba nikt tego nie
    > zakwestionował.

    > To może powinieneś uzgodnić zeznania z US ;)

    no nic, dziękuje bardzo za odpowiedzi

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 10. Data: 2004-11-15 06:06:46
    Od: ab <a...@i...wroc.pl>

    > +Czy zlew kuchenny można odpisać od podatku?
    >
    > Tak

    Nie jestem pewny jak to teraz jest, ale kiedys mozna bylo
    odliczyc tez szafke pod zlewozmywak, o ile taki zlew nie mial
    szans przyczepienia do sciany, a jedynie opieral sie na szafce.

    --
    Piszac do mnie, usun cyfry z adresu.