  • 1. Data: 2005-07-07 09:55:09
    Temat: Ulga remontowa - mieszkanie nie w swoim domku?
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

    Witam

    Chce spisac umowe z ojcem iż mieszkam w jego domku w zamian za remonty.
    Czy jest to podstawa do odliczania ulgi remontowej? Czy US moze czepic sie
    takiej umowy?

    Pozdrawiam
    AF

  • 2. Data: 2005-07-07 10:17:54
    Temat: Re: Ulga remontowa - mieszkanie nie w swoim domku?
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Czy jest to podstawa do odliczania ulgi remontowej? Czy US moze czepic sie
    > takiej umowy?

    Ojciec bedzie musial odprowadzac podatek dochodowy ... czyli wyjdzie z
    tego praktycznie, ze prosciej bedzie jak ci da pieniadze do reki ;)

  • 3. Data: 2005-07-07 10:37:44
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

    > Ojciec bedzie musial odprowadzac podatek dochodowy ... czyli wyjdzie z
    > tego praktycznie, ze prosciej bedzie jak ci da pieniadze do reki ;)

    Ależ on nie dostanie pieniędzy do ręki, wiec żadnego dochodu nie będzie
    miał.
    W zamian za mieszkanie remont.

  • 4. Data: 2005-07-07 12:18:04
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > Ależ on nie dostanie pieniędzy do ręki, wiec żadnego dochodu nie będzie
    > miał.
    > W zamian za mieszkanie remont.

    Jakos mi sie wydawalo, ze skoro podpisujesz umowe wynajmu to bedziesz
    mieszkal odplatnie.

    Ciekawe co US na to, ze zrobisz mu darowiznę w naturze ... w postaci
    remontu.

  • 5. Data: 2005-07-07 13:59:51
    Od: "Tomasz" <t...@g...net>

    futrzak wrote:

    > Ależ on nie dostanie pieniędzy do ręki, wiec żadnego dochodu nie
    > będzie miał.
    > W zamian za mieszkanie remont.

    bedzie mial... dochod w postaci remontu, juz ty sie nie boj... w US cos
    wymysla ;) (wymyslili ze darmowe oprogramowanie beda wyceniac wg cen
    odpowiednikow produkcji MS... z remontem tez sobie poradza ;) )

    imho powinienes zawrzec umowe bezplatnego uzyczenia lokalu mieszkalnego, z
    zeznan US wynika ze moze zostac takowa zawarta pomiedzy osobami w pierwszym
    stopniu pokrewienstwa (znaczy nie beda sie czepiac), ale nie wiem czy bedzie
    to podstawa do uzyskania ulgi remontowej.

    pozdrawiam
    --
    Tomek

  • 6. Data: 2005-07-07 15:14:44
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    futrzak wrote:
> [...]
    > Czy jest to podstawa do odliczania ulgi remontowej? Czy US moze czepic sie

    tak sie nie da.
    Możesz podpisać umowę użyczenia (ale nie radzę całości, tylko cześci, w
    której faktycznie będziesz mieszkał) i tą część możesz wyremontować w
    ramach ulgi.
    Jak wyremontujesz całość to się US przeczepi.
    Nie wiem, czy dla tych paru złotych warto robić sobie kłopoty.

  • 7. Data: 2005-07-08 18:33:16
    Od: "@zasieki spamerskie.op.pl" <""dziubeleq\"@zasieki spamerskie.op.pl">

    Użytkownik futrzak napisał:

> [...]
    > Czy jest to podstawa do odliczania ulgi remontowej? Czy US moze czepic sie

    witaj
    mam podobny temat do załatwienia

    w gazecie prawnej nr 127 z 1.07.br można wyczytać że by móc skorzystać z
    ulgi remontowej należy mieć tytuł prawny, a zgodnie z wyrokiem NSA z
    16.05.1996 r (SA/Sz 2089/95, niepublikowany) w którym sąd podkreślił, że
    tytułem prawnym na podstawie którego podatnik zajmuje budynek czy lokal
    miszkalny może być m.in umowa użyczenia, umowa najmu, itd

    Robert Steward

  • 8. Data: 2005-07-11 05:05:10
    Od: "futrzak" <f...@w...to.interia.pl>

    Witam