    From: "Bartek P." <b...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga w ZUS - wątpliwość
    Date: Tue, 9 May 2006 15:50:01 +0200

    > Kto ci tak powiedział?
    > Można świadczyć usługi JAK WSZYSCY - jeśli się płaci składki JAK WSZYSCY.
    > A warunkowe obniżenie składek przysługuje pod warunkiem jak wyżej...

    Nie zgodze sie z tym stanowiskiem, nie raz prowadzone było przez nasza
    kancelarie postępowanie kontrolne wszczęte przez ZUS własnie w celu kontroli
    prawa niższych skladek ZUS.

    > Owszem, ale z braku laku ono zostało tak właśnie zdefiniowane: problem
    > w tym że jest pewien kłopot z definicją "samozatrudnienia".
    > Bo przecież trudno zapisać że chodzi o "zalegalizowaną formę nielegalnej
    > umowy o pracę" :> a de facto problemem przy "samozatrudnieniu" jest to
    > iż OBIE strony są zainteresowane ukrywaniem faktu, że ma miejsce
    > "praca pod kierownictwem".
    > Bo w każdym innym przypadku to JEST DG i pojęcie "samozatrudnienia"
    > jakoś z celem się mija.

    Tu sie zgodze.

    > A, to byłaby cenna informacja dla "zaczynających" :)

    Patrze pierwsza moja odpowiedź.

    > Tyle że ZUS już postępował wbrew przepisom pozornie na rzecz prowadzących
    > DG (mam na myśli "zawieszanie" DG, nadające tej czynności pozór
    > legalizmu).

    Z tym sie też musze zgodzić, a szczególnie to widać w postępowaniach
    sądowych związanych z np. z rentami czy innymi świadczeniami dla
    prowadzących DG. Wyroki są, niejednokrotnie .... powalające z nóg.

    Pozdrawiam
    Bartłomiej P.