  • 21. Data: 2006-05-09 19:40:27
    Temat: Re: Ulga w ZUS - wątpliwość
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 9 May 2006 14:38:35 +0200, castrol napisał(a):

    > Nie pisz bzdur i przeczaj ustawe jak juz cos piszesz.

    [ciach]

    > Czyli z tego wynika, ze jesli bedzie wykonywal czynnosci inne niz wchodzace
    > w zakres wykonywanej pracy to jak najbardziej moze wystawiac faktury bylemu
    > pracodawcy i korzystac z ulgi.

    Jej, spokojnie - nie dopisałem że chodzi o czynności te same które się
    wykonywało w ramach umowy o pracę. Jednak najczęściej właśnie o coś takiego
    chodzi, np. programista jeśli będzie miał jakieś zlecenie od byłego szefa to
    będzie to raczej zamówienie na napisanie programu, a nie sprzątanie sali
    konferencyjnej ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 22. Data: 2006-05-09 19:46:26
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 9 May 2006 13:39:30 +0200, Bartek P. napisał(a):

    > Nie bardzo się z tym zgodzę:
    > Po pierwsze wykładnia tak sprowadza sie do absurdu w przypadku prowadzenia
    > działalności gospodarczej - wszystkim można świadczyć usługi poza byłym
    > pracodawca.

    Generalnie wiele rzeczy dotyczących ZUSu to czysty absurd :(
    Natomiast tutaj jest to dosyć jasno ustalone: jeśli ktoś wykonuje na rzecz
    byłego pracodawcy usługi - nie ma prawa do ulgi.

    > Po drugie z uzasadnienie projektów zmian ustawy w tym zakresie - wynika ze
    > wyjątek ten dotyczyłby tzw. "samozatrudnienia" i w związku z tym dość
    > znacznego ominięcia płaconych składek a co z tym związane zmniejszenia
    > kosztów.

    Ale łapie też (według ustawy i twierdzeń ZUSu) sytuację, gdy pracownik się
    rozstaje z pracodawcą i chce potem robić to co dotąd, ale nie tylko na rzecz
    pracodawcy ale też kilku(-nastu/-dziesięciu) innych podmiotów.

    > Po trzecie - z praktyki wiem, ze jeżeli w przypadku takiej działalności
    > znajdzie się wystawiona faktura na byłego pracodawcę pośród innych
    > wystawionych faktur przez taki podmiot - ZUS bada okoliczności i
    > częstotliwości wystawienia faktury na rzecz byłego pracodawcy oraz
    > stosunkową ich ilość do ogółu wystawionych FV.

    No to jestem zaskoczony - bo znając ZUS to bym był skłonny przysiąc że jeśli
    znajdą najmniejszy choćby haczyk to przywalą z najgrubszej rury... Z drugiej
    strony - przepis jest tak sformułowany, że ZUS jeśli zechce to przywali :(

    Pozdrawiam,

  • 23. Data: 2006-05-10 07:00:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 May 2006, Bartek P. wrote:

    > Nie zgodze sie z tym stanowiskiem, nie raz prowadzone było przez nasza
    > kancelarie postępowanie kontrolne wszczęte przez ZUS własnie w celu kontroli
    > prawa niższych skladek ZUS.

    Czekaj... to z którym stanowiskiem się nie zgadzasz?
    Bo napisałem że jak płaci JAK WSZYSCY (czyli normalne, a nie
    "ulgowe" składki) to może sobie świadczyć "jak wszyscy" (czyli
    również swojemu byłemu pracodawcy, w zakresie tego co było niedawno
    jego obowiązkiem służbowym).
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 24. Data: 2006-05-10 07:06:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 May 2006, castrol wrote:

    > Użytkownik "Tomek" <t...@o...eu> napisał

    > Owszem, mozesz. Nie wolno Ci swiadczyc tylko i wylacznie uslug ktore
    > swiadczyles bedac zatrudnionym na umowe o prace.

    Tak całkiem luzem nasunęło mi się co będzie jak pracownik miał
    w wykazie obowiązków służbowych "wykonywanie innych poleceń
    przełożonych" albo podobny ulubiony zapis :)
    To również do Jarka, bo racja jest niepodważalna - ale IMO jest
    pewien problem w ustaleniu:

    > Czyli jesli pracowales jako
    > sprzatacz - to nie mozesz bylemu pracodawcy swiadczyc uslug szprzatania -
    > ale juz np uslugi informatyczne jak najbardziej.

    A jak mamy przypadek odwrotny, to wcale nie jest oczywiste czy
    informatyk nie był zobowiązany do sprzątania.
    Swojego stanowiska pracy na przykład... ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 25. Data: 2006-05-10 09:39:17
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.60.0605100902060.1088@athlon>,

> [...]
    > przełożonych" albo podobny ulubiony zapis :)
    > To również do Jarka, bo racja jest niepodważalna - ale IMO jest

    W niektórych przypadkach. "Inne" nie oznacza tu przecież "dowolne".

    > A jak mamy przypadek odwrotny, to wcale nie jest oczywiste czy
    > informatyk nie był zobowiązany do sprzątania.
    > Swojego stanowiska pracy na przykład... ;)

    No to w usłudze będzie musiał ominąć to stanowisko :)

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.