eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUlga z tyt. wychowywania dzieci i 10 stycznia. Jak to k. jest! › Re: Ulga z tyt. wychowywania dzieci i 10 stycznia. Jak to k. jest!
    From: Wildcat <v...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Ulga z tyt. wychowywania dzieci i 10 stycznia. Jak to k. jest!
    Date: Tue, 8 Jan 2008 00:19:59 -0800 (PST)

    wiadomościnews:flvadl$klt$3@news.onet.pl...

    3&id=108370&typ=news#n

    > Tak rozumiałem to wczoraj, gdy nie znałem ww tekstu. Teraz nie wiem, jak go
    zinterpretować:

    > "Z omawianej ulgi mogąskorzystać osoby rozliczające sięzarówno samodzielnie
    (PIT-36; PIT-37), jak i za pośrednictwem płatnika, tj. zakładu pracy (PIT-40) albo
    organu rentowego (PIT-40A). Przy czym warunkiem uwzględnienia przedmiotowej ulgi
    przez płatnika w rozliczeniu rocznym za 2007 r. jest założenie przez podatnika - w
    terminie do 10 stycznia 2008 r. - oświadczenia, w którym [...]"

    > Czy "Przy czym [...]" odnosi się do całego zdania: "Z omawianej [...]", czy do
    drugiej jego części ("lak i za pośrednictwem [...]")?

    > Wg mnie - to totalna dezinformacja.
    >
    > Serdeczne pozdrowienia
    > --
    > Marcin

    Przecież pierwsza część zdania dotyczy PODATNIKA a nie płatnika...w
    związku z tym jasne, że klejne zdanie dotyczy drugiej części czyli
    PŁATNIKA. Takie oświadczenie, że chcesz skorzystać z ulgi, składasz
    oczywiści swojemu płatnikowi, a nie do US...żeby bylo jasne ;-) To
    wszystko tylko wtedy jeżeli chcesz, zeby rozliczył ciebie twoj
    pracodawca...bo gdy rozliczasz sie sam...nikogo nie musisz o tym
    fakcie powiadamiac