  • 1. Data: 2008-01-08 07:48:09
    Temat: Ulga z tyt. wychowywania dzieci i 10 stycznia. Jak to k. jest!
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Taką informację znalazłem an stronie Ministerstwa Finansów.
    http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=1&dzial=153&
    id=108370&typ=news#n

    Składać czy nie skladać oświadczenia? Jak to jest?

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin
    Strony internetowe www.pawelec.info

  • 2. Data: 2008-01-08 07:57:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 08 Jan 2008 08:48:09 +0100, Marcin P. napisał(a):

    > Taką informację znalazłem an stronie Ministerstwa Finansów.
    > http://www.mf.gov.pl/dokument.php?const=1&dzial=153&
    id=108370&typ=news#n

    > Składać czy nie skladać oświadczenia? Jak to jest?

    Było już na grupie.
    To zależy czy chcesz sie rozliczać samodzielnie czy ma to zrobić za ciebie
    zakład pracy. W tym drugim wypadku składać.

  • 3. Data: 2008-01-08 08:06:31
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    id=108370&typ=news#n

    > Było już na grupie.
    > To zależy czy chcesz sie rozliczać samodzielnie czy ma to zrobić za ciebie
    > zakład pracy. W tym drugim wypadku składać.

    Tak rozumiałem to wczoraj, gdy nie znałem ww tekstu. Teraz nie wiem, jak go
    zinterpretować:

    "Z omawianej ulgi mogąskorzystać osoby rozliczające sięzarówno samodzielnie (PIT-36;
    PIT-37), jak i za pośrednictwem płatnika, tj. zakładu pracy (PIT-40) albo organu
    rentowego (PIT-40A). Przy czym warunkiem uwzględnienia przedmiotowej ulgi przez
    płatnika w rozliczeniu rocznym za 2007 r. jest założenie przez podatnika - w terminie
    do 10 stycznia 2008 r. - oświadczenia, w którym [...]"

    Czy "Przy czym [...]" odnosi się do całego zdania: "Z omawianej [...]", czy do
    drugiej jego części ("lak i za pośrednictwem [...]")?

    Wg mnie - to totalna dezinformacja.

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 4. Data: 2008-01-08 08:19:59
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    wiadomościnews:flvadl$klt$3@news.onet.pl...

> [...]
    >
    > Czy "Przy czym [...]" odnosi się do całego zdania: "Z omawianej [...]", czy do
    drugiej jego części ("lak i za pośrednictwem [...]")?

    Przecież pierwsza część zdania dotyczy PODATNIKA a nie płatnika...w
    związku z tym jasne, że klejne zdanie dotyczy drugiej części czyli
    PŁATNIKA. Takie oświadczenie, że chcesz skorzystać z ulgi, składasz
    oczywiści swojemu płatnikowi, a nie do US...żeby bylo jasne ;-) To
    wszystko tylko wtedy jeżeli chcesz, zeby rozliczył ciebie twoj
    pracodawca...bo gdy rozliczasz sie sam...nikogo nie musisz o tym
    fakcie powiadamiac

  • 5. Data: 2008-01-08 08:26:21
    Od: "Marcin P." <m...@o...pl>

    Użytkownik "Wildcat" <v...@g...com> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
> [...]

    > wszystko tylko wtedy jeżeli chcesz, zeby rozliczył ciebie twoj
    > pracodawca...bo gdy rozliczasz sie sam...nikogo nie musisz o tym

    Dzięki. Otworzyłeś mi oczy :).

    Serdeczne pozdrowienia
    --
    Marcin

  • 6. Data: 2008-01-08 21:21:41
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 8 Jan 2008 09:06:31 +0100, "Marcin P." <m...@o...pl> wrote:

> [...]
    drugiej jego części ("lak i za pośrednictwem [...]")?

    "Przy czym warunkiem uwzględnienia przedmiotowej ulgi przez płatnika
    (...)" odnosi sie tylko i wylacznie do *platnika*.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info