  • 1. Data: 2006-02-16 12:07:45
    Temat: Ulga za internet tylko w miejscu zameldowania?
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    Czy to prawda, ze z ulgi za internet mozna skorzystac jedynie w przypadku,
    gdy ma sie fakture na swoje miejsce zameldowania?
    Moja sytuacja wyglada tak, ze wynajmuje mieszkanie. Zameldowany tu nie
    jestem, ale faktury od providera dostaje na ten adres. Poza tym przepisalem
    sie pod US odpowiadajacy temu miejscu zamieszkania. Okreslilem je jako moje
    stale miejsce zamieszkania.

    Czy zatem moge odliczyc internet?

  • 2. Data: 2006-02-16 12:28:41
    Temat: Re: Ulga za internet tylko w miejscu zameldowania?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    Użytkownik "Roman" <R...@x...pl> napisał w wiadomości
    > Czy to prawda, ze z ulgi za internet mozna skorzystac jedynie w przypadku,
    > gdy ma sie fakture na swoje miejsce zameldowania?

    nie jest to prawda

    poszukaj w google - prawie każdy serwis dokładnie wyjaśnia jakie są zasady

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 3. Data: 2006-02-17 11:47:54
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@W...gazeta.pl>

    Nie. W miejscu zamieszkania. Oczywiście miejsce to musi być wskazane w
    formularzu NIP-3 jako miejsce zamieszkania i faktury mają być wystawione na
    ten adres. Teraz adres zameldowania dla US nie ma znaczenia. Ważne gdzie
    mieszkasz.

  • 4. Data: 2006-02-17 16:11:15
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    Użytkownik "Michał Tymoszuk" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:dt4d5a$a1o$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > na
    > ten adres. Teraz adres zameldowania dla US nie ma znaczenia. Ważne gdzie

    Ok. Czyli mieszkam w punckie A a zameldowany jestem w punckie B.
    Do NIP-3 wpisuje oba adresy w stosownych rubrykach. Rozumiem ze swojego PITa
    nadal moge wyslac do US wlasciwego dla miejsca zameldowania czy moze sie
    myle i mam juz go slac do US wlasciwego dla miejsca zamieszkania??

    Jacek

  • 5. Data: 2006-02-17 16:23:23
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    castrol wrote:

> [...]
    > PITa nadal moge wyslac do US wlasciwego dla miejsca zameldowania czy
    > moze sie myle i mam juz go slac do US wlasciwego dla miejsca zamieszkania??

    miejsca zamieszkania

  • 6. Data: 2006-02-17 22:03:57
    Od: castrol <j...@w...blumen.pl>

    witek napisał(a):

    > miejsca zamieszkania

    Oka :) Rozumiem, ze wszelkie pity od firm ze mna wspolpracujacych,
    wyslane do US wlasciwego dla miejsca zameldowania odpowiednie USy same
    sobie przekaza??

    Jacek

  • 7. Data: 2006-02-17 23:13:16
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    castrol wrote:

    > Oka :) Rozumiem, ze wszelkie pity od firm ze mna wspolpracujacych,
    > wyslane do US wlasciwego dla miejsca zameldowania odpowiednie USy same
    > sobie przekaza??

    Na ostatnim nip-3, który składasz w nowym miejscu zamieszkania wpisałeś
    też adres starego urzedu. Jesli teraz do nowego urzędu wpłynie twój pit
    to urząd po nip-3 ściągnie sobie brakujące dokumenty ze starego urzędu.
    Stary urząd sam z siebie niczego nie przekaże, bo nie ma pojęcia dokąd.

  • 8. Data: 2006-02-22 10:13:09
    Od: "tomek" <x...@t...pl>

    Użytkownik "Roman" wrote:
    > Czy to prawda, ze z ulgi za internet mozna skorzystac jedynie w przypadku,
    > gdy ma sie fakture na swoje miejsce zameldowania?
    [...]

    Przylacze sie do pytania. Czy mozna wymagac od providera aby wystawil
    fakture na adres zameldowania platnika. (a nie miejsca dostarczenia uslugi)
    ?

    Np taka sytuacja:
    Ojciec sponsoruje swojemu synowi lacze internetowe w jego mieszkaniu. Wiec
    koszty ponosi (platnikiem) jest ojciec, ale usluga wykonywana jest w innym
    miejscu niz jego adres zameldowania. Faktury imienne wystawiane sa na ojca
    lecz na adres dostarczania uslugi. Kto wiec moze odliczyc sobie to od
    podatku? Ktos kto ponosi faktyczne koszty, czy ktos kto jest pod adresem na
    fakturze zameldowany?

    Czy jest jakas podstawa prawna, na podstawie ktorej provider odmawia
    wystawienia faktury/korekty faktur z adresem zameldowania płatnika ?

    pozdrawiam
    tomek.

  • 9. Data: 2006-02-22 10:46:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    tomek wrote:

> [...]

    Nieprawda. Internet musi być zainstalowany w miejscu zamieszkania
    płatnika, a nie w miejscu zameldowanai.

    > Przylacze sie do pytania. Czy mozna wymagac od providera aby wystawil
    > fakture na adres zameldowania platnika. (a nie miejsca dostarczenia
    > uslugi) ?

    Tak.

    > Np taka sytuacja:
    > Ojciec sponsoruje swojemu synowi lacze internetowe w jego mieszkaniu.

    Jego? Rozumiem, że to znaczy w mieszkaniu syna i że mieszkają osobno.
    No to nikomu nie przysługuje ulga. Ojcu - bo to nie jest w jego miejscu
    zamieszkania. Synowi - bo nie on płaci.

> [...]
    >
    > Czy jest jakas podstawa prawna, na podstawie ktorej provider odmawia
    > wystawienia faktury/korekty faktur z adresem zameldowania płatnika ?

    Tak formalnie,to błąd w adresie odbiorcy faktury koryguje odbiorca
    faktury wystaweiając notę korygującą.