eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa cywilna a sąd arbitrażowy-cztyli naciąganie klientów biur turystycznych › Re: Umowa cywilna a sąd arbitrażowy-cztyli naciąganie klientów biur turystycznych
  • Data: 2003-01-04 14:40:31
    Temat: Re: Umowa cywilna a sąd arbitrażowy-cztyli naciąganie klientów biur turystycznych
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 3 Jan 2003, doctore wrote:
    [...]
    >+ również ze dzieki temu zapisowi mam zamkniętą drogę do dochodzenia swoich
    >+ roszczeń w sądzie cywilnym a ich orzeczenie jest ostateczne i nie podlega
    >+ odwołaniu.

    O, pooglądałem co dalej jest w KC:
    +++
    Art. 385 [3]. W razie wątpliwości uważa się, że nie dozwolonymi
    postanowieniami umownymi są te, które w szczególności:
    [...]
    23) wyłączają jurysdykcję sądów polskich lub poddają sprawę pod
    rozstrzygnięcie sądu polubownego polskiego lub zagranicznego albo innego
    organu, a także narzucają rozpoznanie sprawy przez sąd, który wedle ustawy
    nie jest miejscowo właściwy.

    ---

    pozdr, Gotfryd