  • Data: 2013-07-11 10:51:11
    Temat: Re: Umowa darowizny.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca) szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> writes:

    [...]
    > Teraz jest pytanie, czy ów przelew miał tytuł "darowizna"
    > lub równoznaczny, tudzież czy został przedstawiony.
    Przelew niestety miał tytuł "przesunięcie środków". Dane osobowe i daty
    się zgadzają.
    Powiem szczerze, że nie dam sobie ręki uciąć, czy załączyłem
    potwierdzenie do formlarza. WYDAJE mi się, że tak, ale tylko mi się
    wydaje.

    > Jeśli nie, to US po prostu ma "uzasadnione wątpliwości" :P
    > czy podatnik prawidłowo interpretuje przepisy, uzasadnione
    > tym, że podatnik może nieświadomie pomylić darowiznę
    > z np. nieodpłatnym świadczeniem, no a US nie chciałby
    > aby tak wtopił i niechcący skarb państwa oskubał ;)

    Rozumiem. Czyli podstawy na dobrą sprawę nie ma, ale wygodniej nie kopać
    się z koniem.

    Teraz ciąg dalszy:
    Zadzwoniłem do skarbówki. I powiedzieli, ze mogę to wysłać mailem skan
    umowy do osoby prowadzącej moją sprawę.
    Czy z waszego doświadczenia wynika, że wystarczy tak zrobić, czy też
    jednak nie należy im ufać i tylko poczta?
    KJ

    A man is not complete until he is married -- then he is finished.