  • 1. Data: 2005-08-12 15:57:03
    Temat: Umowa najmu lokalu a PCC
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Czy opłaca się PCC od umowy najmu lokalu pomiędzy osobą fizyczną a Sp. z
    o.o. - będącą płatnikiem VAT ?

    Niby z art.2 pkt.4 nie podlegają podatkowi :
    4) czynności cywilnoprawne, jeżeli przynajmniej jedna ze stron z tytułu
    dokonania tej czynności na podstawie odrębnych przepisów jest opodatkowana
    podatkiem od towarów i usług lub jest zwolniona od tego podatku.

    więc niby nie .... ale chciałem się upewnić czy ma on zastosowanie w tej
    konkretnej sytuacji.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 2. Data: 2005-08-12 17:40:45
    Temat: Re: Umowa najmu lokalu a PCC
    Od: "Slayer" <b...@b...ble>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Czy opłaca się PCC od umowy najmu lokalu

    pod PCC nie podlegają umowy najmu...
    nie są wymienione w art. 1 ustawy...

  • 3. Data: 2005-08-12 18:08:46
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Fri, 12 Aug 2005 19:40:45 +0200, Slayer napisał(a):

    > pod PCC nie podlegają umowy najmu...
    > nie są wymienione w art. 1 ustawy...

    hahaha ... za daleko szukałem !!
    Dzięki za otrzeźwienie.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 4. Data: 2005-08-12 20:34:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, Mieczysław wrote:

    > Czy opłaca się PCC od umowy najmu

    ...jak wpadłeś na to żeby było PCC od najmu ??
    PCC dotyczy "listy zamkniętej" umów - i najmu tam nie ma !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)