  • 1. Data: 2005-08-12 12:09:48
    Temat: Po wykupie auta z leasingu - jakie formalności?
    Od: "Kristopultos" <n...@n...pl>

    Witam,

    Wykupiłem niedawno auto z leasingu (ciężarówka w dowodzie rejestracyjnym,
    ale raczej nie spełnia już obecnych wymagań) i mam kilka pytań odnośnie
    księgowania papierów i rożnych podatków. Jestem VATowcem + KPiR.
    1) Jako, ze auto kupiłem na firmę i dostałem fakturę to rozumiem, ze nie
    muszę iść z umowa do skarbówki i wypełniać jakiegoś PCC.
    2) Czy musze wprowadzać auto do EST? Wartość na fakturze jest <2000PLN
    brutto. Wydaje mi się, ze można to zamortyzowac jednorazowo i wpisać auto do
    ewidencji wyposażenia, ale nie jestem tego pewnien na 100%.
    3) Jak jest z fakturami za paliwo? Czy cala kwotę (z VAT) traktuje jako
    koszt, ale VAT nie mogę odliczyć? Moja ciężarówka nie spełnia obecnych
    wzorów na ciężarówkę.

    Pozdrowienia,
    Krzysiek

  • 2. Data: 2005-08-12 16:22:23
    Temat: Re: Po wykupie auta z leasingu - jakie formalności?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Aug 2005, Kristopultos wrote:

    > 1) Jako, ze auto kupiłem na firmę i dostałem fakturę to rozumiem, ze nie
    > muszę iść z umowa do skarbówki i wypełniać jakiegoś PCC.

    ...rozumiesz... ;)

    > 2) Czy musze wprowadzać auto do EST? Wartość na fakturze jest <2000PLN
    > brutto. Wydaje mi się, ze można to zamortyzowac jednorazowo i wpisać auto do
    > ewidencji wyposażenia, ale nie jestem tego pewnien na 100%.

    Hola.
    Jeśli coś zamiast do EST wpisujesz do EW to to "coś" *nie* podlega
    amortyzacji ! To jest koszt i tyle. Amortyzuje się (liniowo, degresywnie,
    jednorazowo, atomowo ;)) to co wpisano do ESToWNiP.

    Ale taki wpis (EW) ma jedną a poważną wadę... nie, wróć, ma zaletę ;)

    Jak wpiszesz a przydarzy ci się ulepszyć w rozumieniu podatkowym
    takie "coś co nie jest ST" to później zrobisz nam wykład jak to
    naprawdę się rozlicza - bo jak dotąd nie ma mocnych, artkuły w prasie
    były sprzeczne i wszyscy unikają takiej "wpadki" jak ognia ;)
    Więc będziemy mądrzejsi :)

    Po polsku: rzeczy typu komputer, samochód itp. przy których nawet
    przy cenie zakupu rzędu 2000 zł nie można wykluczyć w przyszłości
    "doinwestowania" kwotą >3500 zł (a więc podpadającą pod "ulepszenie
    w rozumieniu ustawy") prościej wpisać do EST i amortyzować jednorazowo.
    "W razie czego" nie będzie trzeba myśleć ;)
    Niemniej - zakazu wpisania do EW nie ma...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-08-12 20:13:50
    Od: "Kristopultos" <n...@n...pl>

    > On Fri, 12 Aug 2005, Kristopultos wrote:
    [CUT]

> [...]
    > "W razie czego" nie będzie trzeba myśleć ;)
    > Niemniej - zakazu wpisania do EW nie ma...

    Dzięki za informacje. Lepiej nie będę eksperymentował na sobie :-)
    Wpisze wiec auto do EST i zamortyzuje jednorazowo.

    Pozdrowienia
    Krzysiek