  • Data: 2002-09-11 19:53:35
    Temat: Re: Umowa nienazwana???
    Od: "Janek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:alllnr$6gu$1@sunsite.icm.edu.pl...
    > Sprawdzałeś może podane przeze mnie sygnatury wyroków. Może to rzuci
    jakieś
    > światło na całą sprawę, np. wyroki może zapadały w bardzo nietypowych
    > sytuacjach (np. jakieś kombinacje, które nas nie dotyczą) .

    http://www.infor.pl/serwis.html?serwis=01&P180=I02.2
    002.109.000001000&krok=A
    pisze, ze nie publikowane.

    A ostatni akapit:
    Tomasz W. wykonywał na rzecz firmy A. usługi ślusarskie. Będąc przekonany,
    iż prowadzi działalność gospodarczą, wystawiał faktury VAT i stosował stawkę
    22 proc. Ponieważ jednak usługi te wykonywał tylko na podstawie umów
    zlecenia na rzecz podmiotów gospodarczych i nie zatrudniał pracowników,
    należało uzyskane kwoty zakwalifikować jako przychody z działalności
    wykonywanej osobiście. W związku z powyższym przychody te, zgodnie z art. 7
    ust. 1 pkt 6 ustawy o VAT, korzystają ze zwolnienia od VAT. Firma A. nie
    może więc odliczyć VAT naliczonego wykazanego na fakturze wystawionej przez
    Tomasza W.
    Ponadto należy pamiętać, iż w przypadku przychodów, o których mowa w art. 13
    ust. 1 pkt 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zleceniodawca
    jako płatnik podatku dochodowego powinien był pobrać i odprowadzić zaliczkę
    na podatek dochodowy. Obowiązany był też do sporządzenia PIT-8B.
    W wielu przypadkach owo przeklasyfikowanie może spowodować również
    komplikacje z ZUS. Może się bowiem okazać, iż zleceniobiorca nie powinien
    płacić ZUS z tytułu działalności gospodarczej (bo w rzeczywistości jej nie
    prowadził), ale składki powinny być odprowadzane z tytułu umów zlecenia.
    Przy tzw. samozatrudnianiu się pracowników zleceniodawcy powinni więc
    zachować dużą ostrożność, aby dzisiejsze oszczędności nie okazały się w
    przyszłości wielką katastrofą finansową.

    jest praktyką nagminną.

    Czas coś z tym zrobić, tylko nie wiem co