    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o ddzieło czy umowa zlecenie - co lepsze?
    Date: Tue, 23 May 2006 11:07:21 +0200

    On Tue, 23 May 2006, futrzak wrote:

    > Czyli jak mam administrowac siecia komputerowa i serwisowac to moze byc
    > tylko umowa zlecania?

    Moim zdaniem pod "dzieło" nie da się tego podciągnąć, bo brak
    możliwości określenia tego co ma być przekazane.
    "założenie 15 użytkowników, ustawienie filtrów firewalla oraz naprawa
    dwu zepsutych modemów" pod dzieło podejdą - mamy ustalone *co* trzeba
    zrobić, wystarczy dodać *na kiedy* (i najlepiej nie wnikać kiedy to będzie
    robione) i już.
    Ale robienie nie wiadomo czego (znaczy administrowanie :) czyli robienie
    tego co *akurat wyskoczy*) IMO jest wątpliwym "dziełem".
    Sądząc z postów pewnie niejeden tak naciąga umowy (z powodu ZUSu), ale...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)