  • Data: 2006-05-23 09:32:54
    Temat: Re: Umowa o ddzieło czy umowa zlecenie - co lepsze?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Herbi napisał(a):

> [...]
    >
    > Zamawiający wypłaci Wykonawcy wynagrodzenie w wysokości: 2 000 zł
    >
    > Wykonawca zobowiązuje się wykonać pracę terminowo i bez usterek. W
    > przypadku stwierdzenia wad w wykonanej pracy Wykonawca zobowiązuje się do
    > ich nieodpłatnego usunięcia w terminie ..... od daty zgłoszenia.
    >
    > W przypadku zwłoki w wykonaniu dzieła Zamawiającemu przysługuje kara umowna
    > w wysokości .... % za każdy dzień zwłoki.
    >
    > Wykonawca oświadcza, że posiada umiejętności i kwalifikacje do wykonania
    > dzieła.
    >

    > Czy taka umowa może być umową o dzieło? Czy raczej umową zleceniem?

    Ależ to jest klasyczna umowa o dzieło. Zobowiązujesz się, że w
    określonym dniu przekażesz zamawiającemu ukończony przedmiot przedmiot
    umowy. Nikt Cie nie pyta czy będzie to robił dzień w dzień czy
    ostatniego dnia, byle było gotowe na dzień odbioru.
    Poza tym podstawa umowy o dzieło jest zdarzenie na skutek czegoś
    powstaje przedmiot (w ujęciu szerokim, dzieło niematerialne też się
    liczy) lub stan przedmiotu którego wcześniej nie było.

    Była instalacja? Nie. Zrobiłeś - jest, można ja obejrzeć, dotknąć itp.
    Jest dzieło.

    > Ew, jak można by zredagować przedmiot umowy by jednak "stał" się w tym
    > temacie umową o dzieło?
    > Wiadomo - z umowy o dzieło - wykonawca otrzyma "więcej na rękę".

    Hmm.. mam nadzieje że chodzi Ci o brak składek ZUS a nie np. o
    zwiększone koszty uzyskania. Te przysługują tylko przy przekazaniu praw
    autorskich, co nie koniecznie musi mieć formę umowy o dzieło.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813