    From: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło a Vat
    Date: Tue, 08 Jun 2004 16:56:43 +0200

    Dnia 04-06-08 14:34, Użytkownik Agusia napisał :

    > Od 1 maja trzeba uważać tylko na jedno, otóż lepiej nie przekroczyć progu
    > obrotu do VAT-u czyli 45700,- na rok, bo wtedy będziesz musiał się
    > zarestrować jako VAT-owiec. A do tej kwoty możesz bez problemu zawierać
    > umowy zlecenia.

    ok, przekroczyłem 8 czerwca tę kwotę, i teraz co mam zrobić, w jaki
    sposób mogę, bez zarejestrowania DG stać się płatnikiem VATu od umów o
    dzieło? Czy podpisując umowę o dzieło będę zobowiązany do wystawiania
    faktur VATowskich? Będę prowadził ewidencję VAT? (chyba już od pierwszej
    umowy np. za 10 zł muszę taki rejestr prowadzić, ponieważ muszę liczyc
    kiedy tę granicę przekroczę). I to wszystko bez DG? A jak mój kontrahent
    (czyli druga strona umowy o dzieło) będzie mógł odliczać ten VAT? A może
    nie będzie mógł?

    żyję tylko z umów o dzieło i co, jak mam stać się płatnikiem VAT po
    przekroczeniu tej magicznej granicy obrotu?

    andy_nek