  • 1. Data: 2003-12-05 17:56:22
    Temat: Umowa o dzieło-co wymyśleć
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    Prowadzę szwalnię . osoba fizyczna prowadziła mi rozkrój na dużą kwotę . Nie
    mogę / chyba ? / zawrzeć z nią umowy o dzieło , bo taki charakter prac nie
    kwalifikuje się do tego . Może ktoś podsunie mi pomysł , by nie był on
    podważony przez UKS ? Dzięki .

  • 2. Data: 2003-12-05 18:47:25
    Temat: Re: Umowa o dzieło-co wymyśleć
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    "Santos" <w...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > mogę / chyba ? / zawrzeć z nią umowy o dzieło , bo taki charakter prac nie
    > kwalifikuje się do tego . Może ktoś podsunie mi pomysł , by nie był on

    zapytaj w US.

  • 3. Data: 2003-12-05 19:17:39
    Od: "PawełJ" <pawel_jajko@wytnij_to.poczta.onet.pl>

    No to może zawrzyj umowę o pracę. Nikt Ci tego nie podważy

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2003-12-05 20:56:24
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    Dzięki ! Zmień grupę prawo -podatki na np. humor monty-pytona .

  • 5. Data: 2003-12-05 20:58:29
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    Jak pisałem , jest to duża kwota otrzymana przez zleceniobiorce - 13 500 ,oo
    zł , a to się wiąże - wiesz z czym .

  • 6. Data: 2003-12-05 21:03:45
    Od: "poilkj" <...@...a.a.a.invalid>

    > Jak pisałem , jest to duża kwota otrzymana przez zleceniobiorce - 13 500
    ,oo
    > zł , a to się wiąże - wiesz z czym .

    no tak, z niższą emeryturą zleceniobiorcy, niższymi wydatkami na służbę
    zdrowia itp itd.

  • 7. Data: 2003-12-05 23:38:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 5 Dec 2003, Santos wrote:

    >+ Prowadzę szwalnię . osoba fizyczna prowadziła mi rozkrój na dużą kwotę . Nie
    >+ mogę / chyba ? / zawrzeć z nią umowy o dzieło , bo taki charakter prac nie
    >+ kwalifikuje się do tego .

    A co się konkretnie nie kwalifikuje ?
    Znasz "znamiona ustawowe" umowy o pracę ? I różnicy dzieło/zlecenie ?
    (np. kto odpowiada za straty: zlecenie wymaga "staranności" [i tyle],
    dzieło opłacane jest "za efekt"...)
    Bo *my* to *nie wiemy* jak to się odbywa[ło] !
    Sądząc *tylko* z tego co napisałeś - to jest to wręcz wzorcowy
    przykład umowy o dzieło, choć słowo "prowadziła" sugeruje że
    mogłoby to być zlecenie. Albo praca...

    Bo jeśli to było:
    - "pod nadzorem"
    - "w ustalonym miejscu"
    - "...i czasie"
    - ...i co tam jeszcze w KP się znajdzie (oraz wyrokami SN
    zinterpretowano),
    ...no to rzeczywiście może być problem.

    Ale tego nie napisałeś !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, nie mający pojęcia jaki "charakter"
    ma rozkrój na skalę przemysłową :), nie bić !)

  • 8. Data: 2003-12-06 08:11:55
    Od: "Santos" <w...@i...pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    > On Fri, 5 Dec 2003, Santos wrote:
    >
    >:
    > - "pod nadzorem"
    > - "w ustalonym miejscu"
    > - "...i czasie"
    > - ...i co tam jeszcze w KP się znajdzie (oraz wyrokami SN
    > zinterpretowano),
    > ...no to rzeczywiście może być problem.
    >
    >Właśnie o to chodzi ,że niemogę napisać umowy o to co ta osoba robiła , bo
    robiła to u siebie w domu , ale z powierzonego materiału , określone ilości
    , oraz w określonym czasie i na mojej maszynie . Szukam kosztów a pieniądze
    które wypłaciłem są niemałe .Szukam pomysłu nie podpadającego i nie
    posiadającego znamion umowy zlecenia , gdyż w niej są inne składniki do
    opłacenia . Może jestem w błędzie - nie wiem i dlatego zadałem pytanie co
    robić z tym fantem . Nie rozszerzałem na początku , bo różni wesołkowie to
    czytają i bzdurne odpowiedzi piszą .Dzięki i pozdrawiam.

  • 9. Data: 2003-12-06 08:43:04
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Santos" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

    > wiadomości
    jan.zabrze.pl...
    [...]
> [...]
    ilości
    > , oraz w określonym czasie i na mojej maszynie . Szukam kosztów a
    To umowy zawiera się dla usprawiedliwienia kosztów po wypłacie należności?
    Czyli na dziś nie ma podkładki na wypływ środków z kasy?
    To ciekawe postępowanie.
    WSm

  • 10. Data: 2003-12-06 11:27:11
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Użytkownik poilkj ...@...a.a.a.invalid ...

    > ,oo
    >
    > no tak, z niższą emeryturą zleceniobiorcy, niższymi wydatkami na służbę
    > zdrowia itp itd.

    OOOO, mamy tu pana który sądzi że ZUS zapewni mu emeryturę!!!
    Na cześć: hip, hip, hurra :)
    A jak ostatnio byłem u dentysty, to za plombę musiałem dopłacić - gdybym co
    miesiąc nie płacił na służbę zdrowia, niechybnie bym na tę plombę odłożył a
    tak zapłaciłem podwójnie :(

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)