    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło-co wymyśleć
    Date: Sat, 6 Dec 2003 00:38:00 +0100

    On Fri, 5 Dec 2003, Santos wrote:

    >+ Prowadzę szwalnię . osoba fizyczna prowadziła mi rozkrój na dużą kwotę . Nie
    >+ mogę / chyba ? / zawrzeć z nią umowy o dzieło , bo taki charakter prac nie
    >+ kwalifikuje się do tego .

    A co się konkretnie nie kwalifikuje ?
    Znasz "znamiona ustawowe" umowy o pracę ? I różnicy dzieło/zlecenie ?
    (np. kto odpowiada za straty: zlecenie wymaga "staranności" [i tyle],
    dzieło opłacane jest "za efekt"...)
    Bo *my* to *nie wiemy* jak to się odbywa[ło] !
    Sądząc *tylko* z tego co napisałeś - to jest to wręcz wzorcowy
    przykład umowy o dzieło, choć słowo "prowadziła" sugeruje że
    mogłoby to być zlecenie. Albo praca...

    Bo jeśli to było:
    - "pod nadzorem"
    - "w ustalonym miejscu"
    - "...i czasie"
    - ...i co tam jeszcze w KP się znajdzie (oraz wyrokami SN
    zinterpretowano),
    ...no to rzeczywiście może być problem.

    Ale tego nie napisałeś !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, nie mający pojęcia jaki "charakter"
    ma rozkrój na skalę przemysłową :), nie bić !)