    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Tue, 14 Feb 2012 18:16:25 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Umowa o dzieło do 200zł a obowiązek podatkowy PIT

    On Tue, 14 Feb 2012, Leszek wrote:

    [...komuś...]
> [...]
    [...]
    > Jeśli to koszt to tak.

    Hm... a nie z datą dowodu "postawienia do dyspozycji"?
    (wypłaty, przelewu, powiadomienia o możliwości odebrania wynagrodzenia)

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,
    ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-oso
    b.html
    +++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    55) niewypłaconych, niedokonanych lub niepostawionych do dyspozycji
    wypłat, œwiadczeń oraz innych należnoœci z tytułów okreœlonych
    w art. 12 ust. 1 i 6,
    art. 13 pkt 2 i 4-9
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    oraz w art. 18
    ---

    (oczywiście chodzi o art.13..8)

    Rzecz jasna, z góry się zgadzam że pokwitowanie może być zapisane
    na tym samym świchu co rachunek :) (do tego razem z umową i gwarancją),
    ale to zupełnie inna sprawa - sam rachunek IMVHO nie uprawnia do
    zaliczenia w koszty.
    Nie dziwi mnie ewentualne przyjęcie "by default" że pokwitowanie
    jest na rachunku, ale pytający tego nie napisał.

    pzdr, Gotfryd