    From: yaphoto <y...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzielo (duza kwota) a amortyzacja
    Date: Sun, 19 Oct 2003 17:45:32 +0200

    On Fri, 17 Oct 2003 23:05:56 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    >On Fri, 17 Oct 2003, yaphoto wrote:
    >[...]
    >
    >wKF: "zamawiający".

    > Jeśli dopiero na końcu powstanie "sprawne i działające" dzieło,
    >to zamawiający dopiero wtedy będzie mógł *zacząć* je amortyzować !
    > Inwestycja nie jest kosztem...(podatkowym :)).

    Przepraszam Cie jesli bladze ale nie moge sie doczytac prostej
    odpowiedzi na moje pytanie (jestem niestety laikiem). Dzwonilem nawet
    do lokalnego US i w rozmowie powiedziala mi jakas p-i kierowniczka, ze
    moge rozbic ta platnosc na kilka wplat a zamawiajacy bedzie je
    rozliczal miesiecznie jako koszty i odprowadzal zaliczki na moj
    podatek dochodowy do kazdego 7-go miesiaca. Na moje dalsze pytania na
    temat tego autorskiego dziela (oprogramowania) i ew. amortyzacji zbyla
    mnie i odeslala w oczywisty sposob do ksiegowej tejze zamawiajacej
    firmy :) Wiec w sumie nie wiem co w tym przypadku dalej robic.

    > Nie wiem czy zauważyłeś co pisałem kiedy pojawił się link
    >do infor.pl z opisem "komputerologiisrodkotrwałej" :) - że
    >uderzyło mnie, iż "ulepszenie" programu nie powoduje
    >podwyższenie WP" (czyli idzie "w koszt"). To była
    >opinia doradzcy z inforu...
    > Tam było zastrzeżenie "o ile nie powoduje powstania nowej
    >wartości" - konia z rzędem temu kto da głowę co US może
    >uznać za "nową wartość"...
    > Ale a nuż widelec jest to droga - "typowy upgrade"
    >programu (dajmu na to z Office 97 na Office 2003)
    >chyba też pod to się łapie ?

    Czyli jak rozmiem fakturuje sie pierwsza wplate na program ponizej
    wartosci wymuszajacej amortyzacje i potem fakturuje sie upgrady do
    docelowej kwoty?

    Z gory dziekuje za dalszy udzial w tym watku.

    y.