    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o dzieło i działalność
    Date: Wed, 8 Dec 2004 15:17:40 +0100

    > Prowadzę działalność gospodarczą (produkcja), jednocześnie od kilku
    > miesięcy wykonuje pewne zlecenie nie zwiazane z tą działalnością.
    > Teraz wraz ze zlecającym chcemy podpisać wsteczną umowę o dzieło
    > kończącą sie z końcem br. Oczywiście rozumiem ze zlecający musi
    > odprowadzić 19% zaliczkę na podatek dochodowy, koszty uzyskania
    > przychodu 20%. Nie mam pewności co ze składkami na ZUS.

    ZUS jest wymagany przy umowach zlecenie nie o dzielo

    > Problem jest tylko taki czy da się tą umowę podpisać wstecz tzn czy
    > musiał mnie do tego ubezpieczenia zgłosić przy podpisywaniu umowy czy
    > może przy podpisywaniu rachunku do umowy i regulacji należności??

    nie jestem pewien ale jak pisalem ZUS chyba nie obowiazuje przy takiej
    umowie.
    BTW po co wystawiac wstecz? Ktos zleca wykonanie konkretnego dziela
    ktore musi byc wykonane do okreslonego dnia, ile PAnu to czasu zajmie
    nie powinno go interesowac.

    P.