    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa o pelnieniu funkcji kierownika budowy
    Date: Tue, 26 Jun 2007 07:08:37 +0000 (UTC)

    Dnia Tue, 26 Jun 2007 04:33:31 +0200, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Lektura oryginału z 1992 roku też pozbawiła mnie złudzeń - na pewno
    > nie można takiej umowy nazwać umową-zleceniem w rozumieniu UoPDoOF :(
    >
    > Możnaby pokusić się o uznanie tego za umowę, o której mowa w art. 13
    > ust. 9.

    Tak żeby wyprostować pewne mity (a może jeszcze bardziej namieszać.....)

    1. Umowa zlecenie ma w kodeksie cywilnym dość wąskie i ścisłe znaczenie.

    2. Większość umów uważanych powszechnie za umowy zlecenie to są w
    rzeczywistości umowy o świadczenie usług, które kodeks cywilny każe
    traktować "jak umowy zlecenie".

    3. Naprawdę nie ma przeszkód do zawierania umów zleceń i umów o
    świadczenie usług między osobami fizycznymi.

    4. Cały problem polega na tym, jak rozliczyć podatkowo umowy z punktu 3,
    jeśli obaj kontrahenci nie prowadzą działalności gospodartczej.