  • 1. Data: 2008-11-05 18:45:32
    Temat: Re: Umowa pożyczki między osobami fizycznymi a hipoteka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    FUT warning.
    On Wed, 5 Nov 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > A jakie ma znaczenie, ile razy kto pożycza?

    "Zasadnicze"? ;)

    > Oczywiście, że trzeba podatek zapłacić.

    W omawianym przypadku???
    To kwotę wolną od podatku znieśli, kiedy?
    Po prawdzie nie umiem dojść do czego pytającemu akurat 999 zł,
    ale może więcej napisze ;)
    BTW: oczywiście NTG, kwalifikuje się na .podatki (dlatego FUT)

    pzdr, Gotfryd

  • 2. Data: 2008-11-05 20:04:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > W omawianym przypadku???
    > To kwotę wolną od podatku znieśli, kiedy?
    > Po prawdzie nie umiem dojść do czego pytającemu akurat 999 zł,
    > ale może więcej napisze ;)

    Aaaa, słuszna uwaga, nie popatrzyłem na kwotę.

    A 999 zł to pewnie dlatego, żeby właśnie nie dotykać progu tysiąca
    złotych ;)

  • 3. Data: 2008-11-05 20:26:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Aaaa, słuszna uwaga, nie popatrzyłem na kwotę.
    >
    > A 999 zł to pewnie dlatego, żeby właśnie nie dotykać progu tysiąca
    > złotych ;)

    Akurat umowy pożyczki są zwolnione do kwoty 5000zł w ciągu 3 lat (od
    jednej osoby, od wielu osób można "za darmo" pożyczyć 25 000zł w ciągu 3
    lat).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-11-06 20:43:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Liwiusz pisze:

    > Akurat umowy pożyczki są zwolnione do kwoty 5000zł w ciągu 3 lat (od
    > jednej osoby, od wielu osób można "za darmo" pożyczyć 25 000zł w ciągu 3
    > lat).

    Jesteś pewien? Holender, coś mi się pomerdało :(

  • 5. Data: 2008-11-06 20:48:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 Nov 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > A 999 zł to pewnie dlatego, żeby właśnie nie dotykać progu tysiąca
    > złotych ;)

    Pytającemu "gdzieś dzwoniło" :D

    pzdr,

  • 6. Data: 2008-11-06 21:33:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jesteś pewien? Holender, coś mi się pomerdało :(

    Pewien nie jestem :) Ale mogę zacytować odpowiedni przepis ustawy o
    podatku od czynności cywilno-prawnych:

    art. 9
    Zwalnia się od podatku następujące czynności cywilnoprawne:

    [...]

    10) pożyczki udzielane:

    [...]
    [tutaj jest całkowite zwolnienie od PCC dla najbliższej rodziny]
    b) w formie pieniężnej na podstawie umowy zawartej między osobami, o
    których mowa w art. 4a ustawy z dnia 28 lipca 1983 r. o podatku od
    spadków i darowizn (Dz. U. z 2004 r. Nr 142, poz. 1514, z późn. zm.), w
    wysokości przekraczającej kwotę, określoną w art. 9 ust. 1 pkt 1 tej
    ustawy, pod warunkiem:

    - złożenia deklaracji w sprawie podatku od czynności cywilnoprawnych
    właściwemu organowi podatkowemu w terminie 14 dni od daty dokonania
    czynności,

    - udokumentowania otrzymania przez biorącego pożyczkę pieniędzy na
    rachunek bankowy, albo jego rachunek prowadzony przez spółdzielczą kasę
    oszczędnościowo-kredytową lub przekazem pocztowym,

    [...]

    [a tu jest to 5 000zł]
    d) na podstawie umowy zawartej między innymi podmiotami niż osoby, o
    których mowa w lit. b i c, jeżeli łączna kwota lub wartość pożyczek
    otrzymanych w okresie kolejnych 3 lat nie przekracza 5 000 zł od jednego
    podmiotu, a od wielu podmiotów łącznie nie więcej niż 25 000 zł,

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 7. Data: 2008-11-07 19:20:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Pytającemu "gdzieś dzwoniło" :D

    Nie tylko jemu... Mi też - czy czasem dawniej nie było limitu 1000zł
    także dla pożyczek?

  • 8. Data: 2008-11-07 21:05:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Nov 2008, Andrzej Lawa wrote:

    > Nie tylko jemu... Mi też - czy czasem dawniej nie było limitu 1000zł
    > także dla pożyczek?

    Najwyraźniej tak, w wersji z roku 2000:
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id=
    WDU20000860959
    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000860959&type=1&name=D20000959L.pdf
    ...jest 1000 zł limitu, za to liczonego rocznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-11-08 00:35:01
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU20000860959&type=1&name=D20000959L.pdf

    > ...jest 1000 zł limitu, za to liczonego rocznie.

    I wszystko jasne :)