eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiUmowa użyczenia lokalu na całe mieszkanie, a firma tylko w jednym pokoju › Re: Umowa użyczenia lokalu na całe mieszkanie, a firma tylko w jednym pokoju
  • Data: 2013-12-02 15:17:37
    Temat: Re: Umowa użyczenia lokalu na całe mieszkanie, a firma tylko w jednym pokoju
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Dec 2013, j...@g...com wrote:

    > W takim razie poprawiłbym to na:
    >
    > "Użyczający oświadczenia, że posiada tytuł prawny do mieszkania położonego

    Khem... czy Ty to przepuściłeś przez googletranslator? ;)

    > w miasto przy ul. ulica składającego się
    > z 4 pokojów o łącznej powierzchni 74 m2."
    > Użyczający oświadcza, że zezwala biorącemu do używania na prowadzenie
    > działalności w jednym pokoju o powierzchni 12 m2"
    >
    > Czy już teraz będzie to zgodne z prawem, czy jeszcze wymaga dodatkowych poprawek?

    Popatrz na to tak - zgodne z prawem byłoby i bez tego, ale biorący
    powinien mieć jakiś dowód, że może to DG prowadzić.
    Jak tego nie będzie w umowie, to ewentualnie US go pośle po osobny
    kwitek z "tytułem prawnym" na piśmie albo Ciebie wezwie w celu
    wyjaśnień. Ale nie dlatego, że w umowie nie wolno tego nie wpisać,
    lecz dlatego, że US chce dowodu na "tytuł prawny".
    To jest jedna strona medalu - bo dość rzadko umowa "powinna", albo jak to
    by inaczej określić, "musi aby było zgodnie z prawem", zawierać jakieś
    szczególne elementy.
    Dlatego jest pytanie PO CO konkretne dopiski :)

    Jakby np. celem z samego zamierzenia miałoby być udzielanie odpowiedzi
    urzędnikom ;), jako że postać pisemna nadaje się sama w roli dowodu
    do celów administracyjnych (i podatkowych), dorzucić by można
    z pozoru zbędne odesłanie w stylu:
    "koszty mediów, koszty eksploatacyjne i inne wydatki utrzymane z bieżącym
    utrzymaniem lokalu, zgodnie z art. 713 Kodeksy Cywilnego obciążają
    biorącego, obejmuje to również malowanie i drobne naprawy ścian
    i podłóg wg art.681 KC".

    Jest z głowy odpowiedź na pytanie "a kto miał płacić za prąd
    i dlaczego od tego nie płacono podatku" :>

    pzdr, Gotfryd