  • 11. Data: 2007-02-15 16:29:28
    Temat: Re: Umowa z płatnością w ratach
    Od: t <r...@o...pl>

    Z rozporządzenia "fakturowego":

    "
    4. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2, nie obejmują całej ceny
    brutto, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi wystawia fakturę
    na zasadach określonych w § 9 i § 11-13, z tym że sumę wartości towarów
    (usług) pomniejsza się o wartość otrzymanych części należności, a kwotę
    podatku pomniejsza się o sumę kwot podatku wykazanego w fakturach
    dokumentujących pobranie części należności; taka faktura powinna zawierać
    również numery faktur wystawionych przed wydaniem towaru lub wykonaniem
    usługi.
    5. Jeżeli faktury, o których mowa w ust. 1 i 2, obejmują całą cenę brutto
    towaru lub usługi, sprzedawca po wydaniu towaru lub wykonaniu usługi nie
    wystawia faktury w terminie określonym w § 13.
    "

    pozdr

  • 12. Data: 2007-02-15 17:31:00
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    t napisał(a):
    > Odnosnie tego co pisała gonia - że kupujący nie będzie miał KUP -
    > jeśli nie zgłosi uwag to to jest tak naprawdę jego problem,
    > mozliwe że mu to wisi albo liczy się z tym że nie będzie miał KUP.
    Z tego co wiem, jest świadom, że z zaliczeniem do KUP mogą być problemy,
    ale chyba mu to nie przeszkadza.

    Maciek

  • 13. Data: 2007-02-15 17:32:22
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    t napisał(a):
    > Z rozporządzenia "fakturowego":
    Dzięki!

    Maciek

  • 14. Data: 2007-02-16 13:13:14
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Maciek napisał:

    > Czyli taka zaliczka nie pojawia się w KPiR, a jedynie w rejestrze
    > sprzedaży VAT?

    tak

    Tylko jak to ma prawidłowo wyglądać? Te
    > zaliczki wpisuje się jako kolejne pozycje na fakturze, czy po prostu
    > jako dłuuugą nazwę usługi, no i co formalnie trzeba tam wpisać (tylko
    > numery faktur zaliczkowych, czy też jakieś kwoty, odprowadzony wcześniej
    > VAT itp itd)?

    [...]

    to jest w rozporządzeniu akurat, ale faktury zaliczkowe wymieniasz, a
    nie sa treścia faktury
    to, że do kpir należy wpisać końcową kwote jako przychód - niezależnie
    od wystawionej faktury rozumie się samo przez się

    > Jednak w przypadku kontroli przed wykonaniem usługi, a po pobraniu
    > takich "zaliczek" można by mi już chyba zarzucić zaniżanie podstawy
    > opodatkowania, bo zaliczki pojawiałyby się jedynie w ewidencji VAT, a
    > nie w KPiR.

    nie wiem jak to będzie w tej chwili wyglądało, do tej pory dochodówka
    nie wchodziła na częsci roku - kontrolowany był cały rok (przynajmniej
    ja sie tylko z czymś taki spotkałam)

    ale mimo wszystko należy wziąść pod uwagę przepis, który podałam
    wcześniej - rozpoznać, czy nie wchodzi w grę zapłata za częściowe
    wykonanie usługi
    bo przy takim podejściu zaliczkowym, czy jeszcze ciekawiej potraktowaniu
    wuelu usług jako usługi ciągłe, podatek odprowadzałoby się przynajmniej
    raz w roku - nalepiej do 30 kwietnia;>