  • 1. Data: 2007-02-13 11:17:41
    Temat: Darowizna-komputer
    Od: w...@o...eu

    Czesc
    mam pytanie
    Czy firma moze zrobic darowizne np komputer (500-1000 zl) na rzecz Świetlicy
    środowiskowej?
    Jakie ponowi firma koszty, a jakie Świetlica?
    Czy firma moze sobie jakas kwote odliczyc od podatku?

  • 2. Data: 2007-02-13 12:26:28
    Temat: Re: Darowizna-komputer
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 13-02-2007 o 12:17:41 <w...@o...eu> napisał(a):

> [...]
    > Świetlicy środowiskowej?
    > Jakie ponowi firma koszty, a jakie Świetlica?
    > Czy firma moze sobie jakas kwote odliczyc od podatku?

    Głosno gdybam: dla firmy to jest dostawa towaru więc VAT(chyba że jest
    zwolniona podmiotowo albo taka dostawa
    jest zwolniona przedmiotowo), dla świetlicy to przychód - czyli tak jak ze
    słynnym piekarzem.

    pozdr

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-13 14:44:28
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik <w...@o...eu> napisał w wiadomości
    t.pl...
    > Czesc
    > mam pytanie
    > Czy firma moze zrobic darowizne np komputer (500-1000 zl) na rzecz
    > Świetlicy środowiskowej?

    oczywiscie że może

    > Jakie ponowi firma koszty, a jakie Świetlica?

    przypuszczam że chodzi o świetlicę podlegającą urzędowi miasta/gminy, wtedy:
    darczyńca - jesli nabyl komputer i miał prawo do odliczenia vat przy jego
    zakupie, musi ten vat "zwrócic" do US
    darczynca powinien posiadać też dowód że przekazał ten komputer świetlicy
    natomiast świetlica nie ponosi zadnych kosztów - jest podmiotowo zwolniona z
    podatku dochodowego

    > Czy firma moze sobie jakas kwote odliczyc od podatku?

    jesli to świetlica o jakiej pisałam - firma nie ma takiego prawa

    pozdrawiam