    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie
    Date: Fri, 17 Sep 2004 10:05:35 +0200

    On Fri, 17 Sep 2004, janusz wrote:

    > + Użytkownik Wizart napisał:
    [...]
    > + > wszyscy zostali zatrudnieni na umowe zlecenie , mają system płac: stawkę
    > + > godzinową, aby nie wypisywać comiesięcznie umów zlecenie czy można wpisać
    > +
    > + To trzeba wziac kodeks pracy i poczyac .To podpada pod cechy umowy o prace .
    > + Owszem są płacone skłądki ale jak Inspekcja Pracy zacznie sprawdzac to moze
    > + przekwalifikowac na umowe o prace.

    100% zgody.

    > + Musza byc co miesiac pisane umowy i co miesiac rachunki za usługe a nie jedna
    > + umowa na pół roku

    ...bo ???

    Znaczy:
    - gdzie widzisz problem w zawarciu rocznej umowy ? Zostanę ukarany za to
    że zawarłem umowę na rok ?? [1] Poproszę o podstawę prawną !
    - gdzie widzisz problem z wystawianiem rachunku "później" ?? Za kwartał
    na przykład ? Albo za wykonane prace - z wyceną ? Razem za czynności
    które były przez 3 miesiące ? Znaczy: przestępstwo popełniłem
    wystawiając w sierpniu rachunek za maj i czerwiec ? ;> JAKIE ?

    W lekkim szoku jestem... :]
    Pytania nie są retoryczne: dotyczą mojej umowy :>, poza zakresem DG
    dla jasności. [1] - przewiduje świadczenia "jak są". I tak faktycznie
    jest.

    > + I trzeba niestety prowdzaic acła ta pisanine żeby miec
    > + dokumenty ze to zlecenie a nie umowa o prace.

    Co do tego - zgoda.

    > + czyli firma cos zleca ,stosunek
    > + zależnosci i podporzadkowania

    No, jak dla mnie to wręcz odwrotnie: że go NIE MA.... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)