    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie
    Date: Wed, 26 Jan 2005 14:05:47 -0600

    Ewa K. wrote:
    > Prosze o rade ,od 6 miesiecy pracuje na umowe zlecenie ,pierwsza umowa byla
    > na 6 miesiecy ,teraz na caly rok .Pracuje jako opiekunka w P.C.K. Zanim
    > podjelam ta prace moj lekarz wypisal mi wniosek do sanatorium ,moge dostac
    > skierowanie i chcialabym pojechac ,poniewaz bardzo dokucza mi kregoslup
    > mam wziasc urlop ,czy zwolnienie lekarskie .Nie chce stracic pracy ,bo jest
    > to moje jedyne zrodlo utrzymania ,ale chcialabym pojechac,bo zle sie
    > czuje.Prosze o rade . Pozdrawiam Ewa

    Przede wszystkim na umowę zlecenie nie możesz tego nazwać pracą.
    Ty nie pracujesz, tylko wykonujesz zlecenie.
    Nie jesteś pracownikiem i nie przysługują ci z tego tytułu żadne prawa
    pracownicze. Ani zwolnienie lekarskie, ani urlop.
    Jeżeli chcesz to tak dalej ciągnąć to dogadaj się z szefem. na jakich
    warunkach możesz to zrobić i najlepiej pisemnie.
    Ma prawo nawet nic ci nie zapłacić, bo cie nie ma. Jak będzie złośliwy
    to może ci podziękować w każdej chwili
    To tak od tego gorszej strony.

    Teraz od drugiej strony. Zbieraj wszelkiego rodzaju dokumentację na
    temat jak długo przebywasz w pracy, kto jest twoim szefem, jak wygląda
    twój dzień w pracy. Słowem wszystko co pokazywałoby, że jesteś w pracy
    konkretną liczbę godzin i wykonujesz służbowe polecenia.
    Chodzi o to, że nie ważne jak się nazywa umowa podpisana między tobą a
    zleceniodawcą, a jej charakter. Jeżeli się okaże, że to co robisz ma
    charaktr umowy o pracę, to wówczas należy tak to traktować i nie ważne,
    że nazywa się umowa zlecenie.
    W przypadku jakichkolwiek zatargów z szefem, wystąp do sądu pracy o
    stwierdzenie stosunku pracy. Ale zacznij o dokumentacji tego myśleć już
    dziś.
    Na dzień dzisiejszy możesz go co najwyżej poprosić. Czy ci pozwoli, i
    czy ci zapłaci to jego dobra wola.
    Może być kiepsko, bo PCK nie za bardzo będzie miało możliwośc zapłacenia
    ci, skoro umowy nie wykonujesz, bo cię nie ma.