  • 1. Data: 2002-02-06 17:49:39
    Temat: Re: Umowa zlecenie czy o dzieło ?? [lame]
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Jan 2002, Magdalena Woloszyk wrote:

> [...]
    [...]
    > Sam fakt że dopuszczasz dowolnośc w wyborze :czy umowa o dzieło czy
    > zlecenie, w zależności co jest korzystniejsze, świadczy że nie wiesz o
    czym
    > mówisz.

    Maddy, ty chyba naprawdę miałaś zły dzień :]

    Bo "dowolność" zależy w ww. przypadku tylko od elastyczności odbiorcy.
    Przecież mogą się umówić zarówno, że będzie tą stronę "robił" (lub
    "pisał", jak kto woli) przez określony czas i za określone pieniądze
    (weźnie zlecenia), jak i że tą stronę "zrobi" (lub "napisze") do
    określonego dnia (wykona dzieło). A powiązania "pozaumowne", czyli
    "jak mnie nabierzesz to to było ostatni raz" bywają skuteczniejsze
    od KC - przypomnę dyskusję "jest na ciebie 5000 miesięcznie, jaką
    chcesz umowę", gdzie niektórzy wspomnianej zasady też nie mogli
    zrozumieć :] !
    Owszem, UOD wygląda "lepiej" (i dla odbiorcy: zleceniodawca naraża
    się na problem pt. "nie udało się, ale pech; a pisałem więc pieniądze
    się należa" a oczekujący dzieła może wręcz uzyskać "karę umowną z tytułu
    niewykonania dzieła w wysokości..."). Więc te czynniki należałoby
    naświetlić stronom :)

    > Polecam lekture kodeksu cywilnego.

    Och, dużo tego ;) - więc pewnie dlatego niektórzy czasem pytają... :)
    A na poważnie - przecież wiesz że bez interpretacji i powiązania
    z innymi przepisami można "wtopić".

    > Maddy

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (i bez urazy poproszę :) !)