    From: "Robert Tomasik" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie czy o prace
    Date: Thu, 30 Jan 2003 23:19:08 +0100

    Co do konserwatora dźwigu, to może być umowa o dzieło. Zlecasz mu na
    przykład wykonanie naprawy. Będzie to bez wątpienia dzieło. A jak nie, to
    umowa o pracę. Zlecenia sobie nie wyobrażam.

    Co do dźwigowego, to moim zdaniem zlecenie nie bardzo pasuje. Umowa
    zlecenie, to zobowiązanie do wykonania czynności prawnej. Załadowanie czegoś
    tam przy pomocy dźwigu, to raczej czynność mało prawna. Tu również
    ewentualnie dzieło, ale jednak raczej umowa o pracę. Choćby na trzy dni.

    Wiem, że to kłopot, ale jednak ... To, co napisałem, to teoria. W praktyce
    ludzie różne robią rzeczy, jednak od czasu do czasu ktoś to kontroluje.