    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowa zlecenie/dzieło a DG
    Date: Wed, 21 Feb 2007 11:04:16 +0100

    On Wed, 21 Feb 2007, Greg wrote:

    > Zrozum w końcu, że praca jest pracą.
    > A jak ujmiesz to prawnie na papierze to już inna sprawa.

    Za to istotna.
    Co najwyżej można się spierać czy faktyczne wykonanie danej umowy
    jest pracą czy nie.

    [...]
    > Jak już wykazałem powyżej, skubaniem pracownika z pieniędzy jest typowa umowa
    > o pracę. A przywileje to fikcja.

    Żeby jasność była - nie mówię że nie. To tak z przezorności, żebyś czasem
    nie przypisał mi stanowiska Witka we *wszystkich* sprawach (i wzajemnie).

    > Aha, wykonując dzieło nie wykonuję pracy.
    > Ciekawa koncepcja.

    Bardzo. Nie chcesz przyjąć do wiadomości że przy "dziele" nikogo
    Twoja (czy czyjakolwiek) "praca" *nie obchodzi*?
    Nie płaci się za "wkład pracy" - tylko za skutek.
    O wycenę "wkładu" trzeba było zadbać wcześniej - i tyle.
    A przy umowie o pracę płaci się za pracę właśnie.
    Inna rzecz, że posługiwanie się słownikowym pojęciem "pracy" w akcie
    prawnym, wobec faktu iż istnieje ustawowa definicja umowy o pracę
    (która zawęża to pojęcie dla potrzeb prawnych) jest nieporozumieniem.
    Zawężenie polega na określeniu m.in. konieczności istnienia
    "kierownictwa".

    [...]
    > A ja Ci powiem inaczej:
    > Teraz oddasz do ZUSu 300 zł (a pracodawca drugie tyle) to z ZUSu dostaniesz
    > może 600-700.
    > Jeśli oddasz do ZUSu 1 PLN miesięcznie, to należy Ci się minimalna emerytura -
    > 600 zł.
    > I to jet ten Twój system sprawiedliwości społecznej.

    Nie można się nie zgodzić, wszelkie "zasiłki" promują również kanciarzy
    (czy jak tam formy oszustwa nazwać).

    pzdr, Gotfryd