  • 11. Data: 2010-02-12 10:31:28
    Temat: Re: Umowa zlecenie i faktura vat - podwójny dochód
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "E.M." <g...@d...pl> napisał w wiadomości
    news:439b6efc-40a2-445e-9355-dbe0d501450c@u9g2000yqb
    .googlegroups.com...

    >Tak. Opłacił również składkę na ubezpieczenie zdrowotne do ZUS.

    Dopiero teraz sie o tym dowiedzialas?
    W sumie to tak, jakbyscie zawarli dwie odrebne umowy - jedna osobista, druga
    w ramach DG.
    Jesli tak to zostawisz, to sie moze okazac, ze US zakwestionuje kiedys w
    razie kontroli te "dodatkowa" osobista umowe i nakaze Ci ja rowniez
    rozliczyc w DG i dowali odsetki :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 12. Data: 2010-02-12 10:35:24
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

    >    Toście się dogadali jak niemy z głuchym :)

    Ja zrozumiałam, że robię to prywatnie na umowę zlecenie. Później jego
    księgowa mnie poinformowała, że jeśli jestem vatowcem to MUSZĘ
    wystawić fakturę, więc rozliczyłam to jak zwykłą fakturę.

  • 13. Data: 2010-02-12 10:37:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    E.M. pisze:

    > Ja zrozumiałam, że robię to prywatnie na umowę zlecenie. Później jego
    > księgowa mnie poinformowała, że jeśli jestem vatowcem to MUSZĘ
    > wystawić fakturę, więc rozliczyłam to jak zwykłą fakturę.

    I ta sama księgowa płaciła później składki od tego prywatnego
    zlecenia, którego rzekomo nie było?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-02-12 10:37:55
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

    > Dopiero teraz sie o tym dowiedzialas?

    Tak. Dopiero jak zobaczyłam PIT-11. Byłam pewna, że po prostu wliczył
    sobie fakturę w koszty.

  • 15. Data: 2010-02-12 10:39:22
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

    >    I ta sama księgowa płaciła później składki od tego prywatnego
    > zlecenia, którego rzekomo nie było?

    Dokładnie. ;-)

  • 16. Data: 2010-02-12 10:41:19
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "E.M." <g...@d...pl> napisał w wiadomości
    c.googlegroups.com...
> [...]

    >księgowa mnie poinformowała, że jeśli jestem vatowcem to MUSZĘ
    >wystawić fakturę, więc rozliczyłam to jak zwykłą fakturę.

    A czekaj - czy zakres zlecenia pokrywal sie z zakresem DG?

    Bo jesli nie, to IMHO powinnas wystawic fakture, ale z faktury tej zaplacic
    tylko VAT. Nie ksiegowac tego w KPiR - a z rejestrami VAT DG - to juz nie
    wiem jak :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 17. Data: 2010-02-12 10:45:55
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

> [...]
    > tylko VAT. Nie ksiegowac tego w KPiR - a z rejestrami VAT DG  - to juz nie

    Właściwie nie pokrywał się. W ten sposób kombinuję, żeby rozliczyć
    tylko VAT, a fakturę usunąć z KPiR, pytanie tylko czy to będzie zgodne
    z przepisami?

  • 18. Data: 2010-02-12 10:48:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    E.M. pisze:

    > Właściwie nie pokrywał się. W ten sposób kombinuję, żeby rozliczyć
    > tylko VAT, a fakturę usunąć z KPiR, pytanie tylko czy to będzie zgodne
    > z przepisami?

    Jak to się nie pokrywał? Twoja DG to Ty, jak ktoś ma sklep, to
    przecież może w ramach DG raz w życiu zająć się naprawą koparki i nie ma
    w tym nic złego.

    Rozlicz się z tego, jak z DG, nie wpisuj nic w przychody ze zlecenia,
    bo przecież nic od zleceniodawcy (pomijając zapłatę za fakturę) nie
    otrzymałaś, i niech US się głowi co z tym zrobić.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2010-02-12 10:51:31
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "E.M." <g...@d...pl> napisał w wiadomości
    b.googlegroups.com...

    Właściwie nie pokrywał się. W ten sposób kombinuję, żeby rozliczyć
    tylko VAT, a fakturę usunąć z KPiR, pytanie tylko czy to będzie zgodne
    z przepisami?

    Trzeba bylo tak od razu!
    No to wlasnie dobrze kombinujesz. Nie wiem, na ile wystawienie faktury za
    zlecenie w zwiazku z byciem VATowcem z tytulu DG bylo zasadne, ale jesli
    bylo to na pewno wywalenie z DG jest w zgodzie z przepisami. Dla DG ta FV
    nie istnieje.
    Z KPiR wylatuje na pewno - nie wiem tylko co z rejestrami VAT
    Dobrze by bylo, gdyby sie Gotfryd wypowiedzial.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 20. Data: 2010-02-12 10:52:46
    Od: "E.M." <g...@d...pl>

    >    Rozlicz się z tego, jak z DG, nie wpisuj nic w przychody ze zlecenia,
    > bo przecież nic od zleceniodawcy (pomijając zapłatę za fakturę) nie
    > otrzymałaś, i niech US się głowi co z tym zrobić.

    Stracę podatek, który za mnie zapłacił.