  • 1. Data: 2003-05-15 09:50:38
    Temat: Umowy o dzieło poniżej 100 PLN
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witam !

    może mi ktoś wskazać jak rozliczyć takie umowy i gdzie znaleźć
    podstawę prawną ?

    Czy jest tak, że do jakiejś kwoty (jaka to kwota) nie stouje się do
    wyliczenia podatku kosztów uzyskania przychodów (tych 20%) oraz że
    podatek odprowadza się bezimiennie i takich dochodów nie łączy się z
    innymi ?
    Proszę o pomoc

    --
    Pozdrowienia,
    L...@i...pl

  • 2. Data: 2003-05-15 10:33:01
    Temat: Re: Umowy o dzieło poniżej 100 PLN
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj Lipas,

    W Twoim liście datowanym 15 maja 2003 (11:50:38) można przeczytać:
> [...]

    L> wyliczenia podatku kosztów uzyskania przychodów (tych 20%) oraz że
    L> podatek odprowadza się bezimiennie i takich dochodów nie łączy się z

    już znalazłem, kwota 146 PLN, art. 30 ustawy PDOF, PIT-8A.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 3. Data: 2003-05-15 14:08:41
    Od: "queba" <q...@o...pl>

    ten temat mnie strasznie intersuje a w sprawach podatku jestem laikiem.
    jezeli dobrze cię zrozumialem to w momencie kiedy zawierasz umowe o dzieło
    do kwoty 146zł nie płacisz podatku, tak?
    oczywiscie, zeby zawrzec taka umowę nie musze prowadzic dzialalnosci
    gospodarczej?
    a w przypadku , kiedy tych umow bedziesz mial ze 40?
    co to znaczy ze podatek odprowadza sie bezimiennie?
    jesli moglbym Cie prosic, zebys mi wszystko przedstawil to bylbym wdzieczny.
    Pozdr.
    queba

  • 4. Data: 2003-05-15 14:22:43
    Od: k...@t...pl (Lipas)

    Witaj queba,

    W Twoim liście datowanym 15 maja 2003 (16:08:41) można przeczytać:
    q> ten temat mnie strasznie intersuje a w sprawach podatku jestem laikiem.
    q> jezeli dobrze cię zrozumialem to w momencie kiedy zawierasz umowe o dzieło
    q> do kwoty 146zł nie płacisz podatku, tak?
    NIEEEEE !!!

    q> oczywiscie, zeby zawrzec taka umowę nie musze prowadzic dzialalnosci
    q> gospodarczej?
    nie musisz, ale po co wtedy umowa ?

    q> a w przypadku , kiedy tych umow bedziesz mial ze 40?
    q> co to znaczy ze podatek odprowadza sie bezimiennie?
    nie trzeba składać PITa 8-B.
    q> jesli moglbym Cie prosic, zebys mi wszystko przedstawil to bylbym wdzieczny.
    q> Pozdr.

    sprawa dotyczy firmy, która zatrudnia na umowę o dzieło lub zlecenie.
    Jeśli kwota umowy nie przekracza 146 PLN (w 2003), to nie liczy się w
    takiej umowie kosztów uzyskania przychodów (normalnie 20%).
    Pobiera się jedynie zryczałtowany podatek 20%. Podatek ten firma musi
    odprowadzić do swojego US do dnia 7 następnego miesiąca wraz z
    deklaracją PIT-8A (też do 7).
    U zleceniobiorcy taki dochód nie łączy się z innymi dochodowami, czyli nie
    trzeba go wykazywać w zeznaniu rocznym.
    Ograniczenia w ilości takich umów chyba nie ma.

    --
    Pozdrowienia,
    Lipas

  • 5. Data: 2003-05-15 14:25:44
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "queba" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > co to znaczy ze podatek odprowadza sie bezimiennie?
    > jesli moglbym Cie prosic, zebys mi wszystko przedstawil to bylbym
    ---------------------------------
    Coś nie do końca przeczytałeś pytający pisał o stosowaniu kosztów uzyksnia
    przychodu a nie o płaceniu podatku.
    Wiola

  • 6. Data: 2003-05-15 17:04:55
    Od: "queba" <q...@o...pl>

    ja jestem osoba - artysta-muzykiem i kiedy gram, lub pisze muzyke na umowe o
    dzielo to jak mam sie rozliczac z US.
    moze nie musze? .... taaaaa :-)

  • 7. Data: 2003-05-15 22:53:17
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    "queba" <q...@o...pl> wrote in message news:ba0hcm$697$1@topaz.icpnet.pl...
    > ja jestem osoba - artysta-muzykiem i kiedy gram, lub pisze muzyke na umowe
    > dzielo to jak mam sie rozliczac z US.
    > moze nie musze? .... taaaaa :-)

    musisz sie rozliczać, ale płacisz b,. mały podatek - 50 % KUP i 20% zaliczki
    na podatek czyli 10% podatku od kwoty brutto (zakładając że odbiorca dzieła
    to nie Twój pracodawca). Piszesz rachunek do umowy o dzieło ze zlecającym,
    który odprowadza zal. na PDOF, a ty sie rozliczasz raz w roku z tego.

    Pzdr.

    Magda

  • 8. Data: 2003-05-16 09:50:15
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:

> [...]
    > to nie Twój pracodawca). Piszesz rachunek do umowy o dzieło ze zlecającym,
    > który odprowadza zal. na PDOF, a ty sie rozliczasz raz w roku z tego.

    I dla wszystkich umów o dzieło należa sie koszty 50%?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-05-20 20:58:25
    Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl>

    "queba" <q...@o...pl> wrote in message news:ba072e$t59$1@topaz.icpnet.pl...
    > ten temat mnie strasznie intersuje a w sprawach podatku jestem laikiem.
    > jezeli dobrze cię zrozumialem to w momencie kiedy zawierasz umowe o
    dzieło
    > do kwoty 146zł nie płacisz podatku, tak?

    Płacisz. Zryczałtowany 20%.
    Nie sumuje się on z innymi dochodami, nie wystawiasz (nie dostajesz) od
    takiej umowy pit-8b

    > a w przypadku , kiedy tych umow bedziesz mial ze 40?

    Nie ma zanczenia. 40 x zryczałtowane 20%. i dalej pita-8b nie ma i nie
    będzie.