  • 1. Data: 2003-05-15 06:29:27
    Temat: Czy mogę wystawić fakturę?
    Od: "jaPITole" <h...@t...pl>

    Czy mogę wystawić fakturę w języku obcym ?
    Jaka jest podstawa prawna ?

  • 2. Data: 2003-05-15 07:11:17
    Temat: Re: Czy mogę wystawić fakturę?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "jaPITole" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
    > Czy mogę wystawić fakturę w języku obcym ?
    > Jaka jest podstawa prawna ?

    Wystawić sobie możesz, ale musisz pamiętać, że:

    1. dla KPiR jest RMF a w nim par 12.4 z którego wynika, że
    dowód księgowy winin być sporządzony w języku polskim

    2. w UoR jest też jest jakiś artykuł, ale zmusza on
    jedynie do tłumaczenia
    na wezwanie organu na język polski

    3. jest Ustawa o języku polskim, która w art 8 wymaga, aby
    używać języka polskiego w obrocie prawnym na
    terytorium RP pomiędzy podmiotami polskimi
    oraz gdy jedną ze stron jest podmiot polski.
    Dotyczy to w szczególności nazewnictwa
    towarów i usług, ofert, reklamy, instrukcji obsługi,
    informacji o właściwościach towarów i usług,
    warunków gwarancji, faktur, rachunków i pokwitowań.

  • 3. Data: 2003-05-15 07:50:56
    Od: "ela" <l...@w...pl>

> [...]
    > jedynie do tłumaczenia
    > na wezwanie organu na język polski
    >Na wezwanie organu przez tłumacza przysięgłego
    bez wezwania musi być przetłumaczone na JP ela

  • 4. Data: 2003-05-15 07:51:00
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    > Użytkownik "jaPITole" <h...@t...pl> napisał w wiadomości
    Podepnę sie do pytania rozszerzająco:
    czy można zawrzeć umowę o wykonanie usługi i później wystawić fakturę
    podmiotowi polskiemu (!) w walucie euro? Zostałem (już dość dawno) zmuszony
    do takiego faktu, jako, że ten podmiot dysponował przydzielonym funduszem
    FARE i miał obowiązek wszystko rozliczać w euro. Na moje protesty, że jest
    to niezgodne z polskim ustawodawstwem usłyszałem, że mogę zamknąć drzwi z
    drugiej strony. Czy rzeczywiście jest to niezgodne z ustawami, jak mniemam,
    czy nie mam racji?
    WSm

  • 5. Data: 2003-05-15 08:07:49
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "jaPITole" <h...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Czy mogę wystawić fakturę w języku obcym ?
    > Jaka jest podstawa prawna ?

    Powinna byc po polsku, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby była
    dwujęzyczna.
    Tzn. np. "Faktura VAT nr / Invoice nr. 1254/455" i tak dalej.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 6. Data: 2003-05-15 08:09:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy mogę wystawić fakturę w języku obcym ?
    > Jaka jest podstawa prawna ?

    Wydaje mi się, że nie ma żadnych przeszkód aby
    wystawić dokument dwujęzyczny.

    Pix

  • 7. Data: 2003-05-15 10:01:42
    Od: "JK" <j...@n...interia.pl>

    W mojej firmie faktura dwujęzyczna wystawiana jest kilka razy w miesiącu,
    jeśli interesuje Cię wersja polsko/angielska to mogę przesłać Ci wzór w
    formacie .doc.

    Pzdr
    Justyna