  • 1. Data: 2003-05-14 20:41:31
    Temat: pit-5 pomocy
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    Witam,
    w kwietniu rozpoczelam DG i w tym miesiacu pierwszy raz bede skladac PIT-5.
    Mam problem z jego wypelnieniem :(.
    I tu kilka pytań:
    1) w czesci E1 poz.34-wiem ze wpisuje sie skladki na ubezpieczenie spoleczne
    narastajaco, ale czy w tym miesiacu wpisuje skladki zaplacone w tym miesiacu
    za m-c kwiecien, czy tez to miejsce w tym miesiacu zostaje puste??, a moze
    sumuje z tymi jakie mam zaplacone gdy pracowalam na umowe o prace?
    2) to samo jesli chodzi o zdrowotne?
    3)mam odliczenia budowlane, ktore nie znalazly pokrycia w podatku w
    poprzednich 2 latach czy cos z tego wpisuje w poz.36?
    4) pracowalam do polowy kwietnia na umowe o prace i mialam naliczona ulge
    podatkowa(mam dokladna kwote) co teraz jesli na calosc przysluguje jedna
    ulga, czy mam to gdzies ujac w picie 5?
    5)jestem osoba fizyczna prowadzaco jednoosobowa DG, czy wypelniam czesc K,
    jesli tak to co wpisuje w poz.70, czy wpisuje 100%?

    Bardzo prosze o pomoc
    Pozdrawiam
    Baska

  • 2. Data: 2003-05-15 06:51:10
    Temat: Re: pit-5 pomocy
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Basia lub Damian wrote:

> [...]
    > zaplacone w tym miesiacu za m-c kwiecien, czy tez to miejsce w tym
    > miesiacu zostaje puste??, a moze sumuje z tymi jakie mam zaplacone gdy

    Wpisujesz zapłacone "W" kwietniu. I nie masz prawa tu wpisywać składek
    z UoP. Czyli na razie nic nie wpiszesz

    > 2) to samo jesli chodzi o zdrowotne?

    Tak samo. Z tym, że składki z UoP i DG zsumują się na PIT rocznym

    > 3) ...

    Nie wiem ;)

    > 4) pracowalam do polowy kwietnia na umowe o prace i mialam naliczona
    > ulge podatkowa(mam dokladna kwote) co teraz jesli na calosc
    > przysluguje jedna ulga, czy mam to gdzies ujac w picie 5?

    Co to za "ulga podatkowa"? Jeśli ci chodzi o tak zwaną "kwotę wolną" to
    w DG masz prawo odliczyć pełną kwotę niezależnie od tego co wcześniej
    odliczono ci z UoP. Ale uwaga: jeśli nadal pracujesz lub będziesz
    pracowała przed końcem roku to musisz zawiadomić zakład pracy żeby nie
    odliczał ci kwoty wolnej od dalszych zarobków

    > 5)jestem osoba fizyczna prowadzaco jednoosobowa DG, czy wypelniam
    > czesc K, jesli tak to co wpisuje w poz.70, czy wpisuje 100%?

    Wypełniasz K. Jeśli chodzi o % to spotkałem dwie szkoły: 100% albo
    zostawiamy puste. Ja wpisuję 100.

    --
    Lekcja Historii:
    Gdy ktoś głośno krzyczy, że nie chce umierać za Gdańsk,

  • 3. Data: 2003-05-15 17:20:48
    Od: "Basia lub Damian" <n...@p...onet.pl>

    Baaardzo dziekuje za pomoc.
    Pozdrawiam