    From: Krzysztof Kozłowski <k...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowy o dzieło z przekazaniem praw a VAT
    Date: Tue, 12 May 2009 11:50:11 +0200

    Wszystko OK, ale to jest art. z 2004 roku. W 2005 albo potem miała
    miejsce jakaś zmiana w ustawie o VAT. Od tego momentu temat się
    skomplikował. Zobacz np. tu:

    http://www.monitorpodatkowy.pl/index.php?mod=m_artyk
    uly&cid=30&id=1500

    i tu:

    http://e-prawnik.pl/podatek-vat-i-akcyza/umowa-o-dzi
    elo-a-vat,odpowiedzi,prawo-podatkowe

    Sprawa jest śliska, wychodzi na to że jeżeli w umowie o dzieło nie ma
    paragrafu o tym że

    "W razie skierowania przeciwko Zamawiającemu roszczeń przez osoby
    trzecie z tytułu naruszenia przysługujących Zamawiającemu praw
    autorskich, Zamawiający obowiązany jest do wyjaśnienia zarzutów i
    zaspokojenia powyższych roszczeń wobec osób trzecich." to podpada się
    pod VAT :(

    KK

    Marcin pisze:

    > Nic - umowy cywilno-prawne podobnie jak umowa o pracę nie podlegają
    > opodatkowaniu VAT - podlegasz pod podatek dochodowy - 18% z 50% KUP.
    > Gdybyś prowadził działalność gospodarczą wtedy podlegałbyś opodatkowaniu
    > jako jednostka gospodarcza.
    > A zresztą masz linka
    > http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/2591,wynagrodzen
    ie-tlumacza-a-vat.html