    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Umowy o dzieło z przekazaniem praw a VAT
    Date: Wed, 13 May 2009 23:38:25 +0200

    On Tue, 12 May 2009, Wojciech Bancer wrote:

    > Co do umów o dzieło, to nie wiem. Zazwyczaj są one z VAT zwolnione,

    Hm... raczej nie podlegają.
    Ale warunkiem jest spełnienie tego potworka językowego o którym
    pisze Tomasz.
    Łamali sobie nad nim głowy różni ludzie, mi wydaje się być właściwy
    schemat rozumowania:
    - nie może być mowy o odpowiedzialności ustawowej
    - *wynik* świadczenie nie może stanowić "cel wewnętrzny" nabywcy;
    Musi być "osoba trzecia" dla której jest owa umowa wykonywana

    Czyli umowa z murarzem, ktory postawi na zamówienie firmy "X",
    ale na potrzeby ich klienta "Y" murek, będzie "niepodlegająca".
    Ale jak taki sam murek zostanie postawiony na potrzeby "X"
    (a nie "na sprzedaż") to nie ma osoby trzeciej i nijak nie da
    się spełnić warunku niepodlegania...

    > ale wydaje mi się, że istnieje limit kwotowy, powyżej którego
    > do tegoż VATu zarejestrować się trzeba. :)

    A to nie, tu piszesz faktycznie o zwolnieniu :)
    To trzeba ewidencję prowadzić (korzystając ze zwolenienia).

    pzdr, Gotfryd