  • 1. Data: 2006-09-05 10:29:11
    Temat: Urlop,dziwactwo przeliczania
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    Witajcie

    Czy ktos mi moze powiedizec jak obliczyc urlop dla osoby,ktora pracuje caly
    rok na 1/8 etatu (czyli 1 godzine,staz >10 lat).Ile tej osobie nalezy sie
    urlopu??
    Widzialem juz rozne dziwactwa w przeliczaniu i tak
    -wedlug art 154&2 rlop "...ustala sie proporcjonalnie do wymiaru czasu
    pracy...biorac za podstawe wymiar urlopu okreslony w &1" (czyli 26 dni)
    czyli 26*1/8=3,25 , dalej czytamy "..niepelny dzien urlopu zaokragla sie w
    gore do pelnego dnia", czyli zamiast 3,25 mamy 4. I tutaj pojawia sie
    problem poniewaz 4 dni * 8=32 godziny urlopu,czyli przy 1/8 etatu to jest AZ
    32 dni (art.154&3). I tutaj dochodzimy do paranoi,poniewaz dlaczego
    pracownik pracujacy na pelen etat ma 26 dni a na 1/8 etatu 32 dni.Do tego
    zwracajac uwage na zapis, ze urlop nie moze przekroczyc 26 dni w ciagu roku,
    dochodzimy do calkowitej sprzecznosci

    co Wy na to
    seba

  • 2. Data: 2006-09-05 11:15:05
    Temat: Re: Urlop,dziwactwo przeliczania
    Od: Andrew <a...@p...pl>

    seba napisał(a):
> [...]
    > zwracajac uwage na zapis, ze urlop nie moze przekroczyc 26 dni w ciagu roku,

    Jezeli pracuje codziennie po godzinie to problemu nie ma moim zdaniem
    pracownik ma normalny urlop 26 dni. Inna sytuacja jest tylko gdy
    pracownik np pracuje jeden dzien w tygodniu po 5 godzin. Wtedy trzeba
    liczyc proporcje.

  • 3. Data: 2006-09-05 13:13:50
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    Normalnie 26 dni,tylko jak to zrobic gdy rozliczanie mowi co innego,ze
    nalezy mu sie 32 godziny.Gdzie tu sens

  • 4. Data: 2006-09-05 20:33:17
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "seba" <g...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    sie
    > problem poniewaz 4 dni * 8=32 godziny urlopu,czyli przy 1/8 etatu to

    To obliczenie urlopu wypoczynkowego dla 1/8 etatu jest poprawne.

> [...]
    tego
    > zwracajac uwage na zapis, ze urlop nie moze przekroczyc 26 dni w

    Nie ma żadnej sprzeczności, ponieważ 1 dzień urlopu wypoczynkowego to
    8 godzin. 26 dni urlopu to 26 x 8 = 208 godzin.
    Roczny wymiar urlopu wypoczynkowego osoby zatrudnionej na 1/8 etatu
    wynosi 32 godziny, czyli tylko 4 dni - nie przekracza ani 26 dni, ani
    208 godzin.

    wa

  • 5. Data: 2006-09-06 05:30:57
    Od: "seba" <g...@o...pl>

> [...]
    > Roczny wymiar urlopu wypoczynkowego osoby zatrudnionej na 1/8 etatu
    > wynosi 32 godziny, czyli tylko 4 dni - nie przekracza ani 26 dni, ani

    Zwracajac uwage na art154.2&2 to sie zgodze ale &3 mowi o stosowaniu
    odpowiednio.Czyli na logike biorac pelen etat 8 godzin ale 1/8 etatu to 1
    godzina dla 1 dnia pracy

    seba

  • 6. Data: 2006-09-06 21:35:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 5 Sep 2006, seba wrote:

    > dalej czytamy "..niepelny dzien urlopu zaokragla sie
    > w gore do pelnego dnia"

    Jeszcze w czasach kiedy liczenie czasu urlopu było bardziej zakręcone
    wykazywałem ten absurd (na grupie .prawo AFAIR) metodą przypadku
    skrajnego: pracownik jest zatrudniony w systemie "całe dni po 8 godzin
    ale tylko niektóre".
    Konkretnie na 1/365 etatu (jedną trzysta sześciesiątą piątą, a co,
    jakiś przepis zabrania?)
    Pytanie: czy powinien przychodzić raz w roku do pracy czy nie a co
    gorsza czy również w lata przestępne?

    Pojęcie warunków brzegowych jest chyba dla parlamentarzystów zbyt
    trudne... :>
    A prawo *POWINNO* być ścisłe - jak w programie jest błąd to system
    się wysypie, jak w przepisie - również.

    > I tutaj dochodzimy do paranoi

    :)

    pzdr, Gotfryd