  • 11. Data: 2003-02-17 12:01:02
    Temat: Re: Urzad Skarbowy a tel komorkowe...
    Od: "jarek" <f...@2...pl>

    Użytkownik "Farciarz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3e4f817a$1@news.home.net.pl...
> [...]
    dla
    > rodzicow i dla corki. I koszta utrzymania telefonow odlicza sobie od
    > podatku.
    >
    > Czy Urzad Skarbowy w takiej sytuacji moze miec podstawe aby sie,
    przyczepic
    > do podatnika?
    > Przy 5 telefonach i odliczaniu ich od podatku to pewnie tak.
    >
    > Ale przyjmijmy druga sytuacje. Podatnik tez ma na swoja dzialalnosc
    > zakupione te 5 telefonow, a odlicza tylko jeden od podatku. Czy w takiej
    > sytuacji takze Urzad Skarbowy , bedzie mial podstawe do scigania

    tzw konsultant z Ery powiedzial mi, ze moge miec dowolna ilosc telefonow
    nawet na jednoosobowa firme,
    kto Ci zabronil ustawowo miec trzy, cztery nr telefonow? czy komorkowych,
    czy stacjonarnych?
    Czy 1 grafik komputerowy powinien miec jeden komputer?
    wg US chyba tak...:)
    Ja np. jakis czas nie mialem telefonu stac. w biurze w zwiazku z tym kupilem
    dodatkowy tel kom. zostawiajac go w domu celem np. zakomunikowania, ze jakis
    klient sie napatoczyl. Teraz rola US skarbowego jest wmowienie mi, ze ten
    telefon jest mi zbedny? i np zona powinna smigac piechotka, aby mi o tym
    powiedziec?
    A jak masz marketingowo kaprys miec na wizytowce piec nr tel. i korzystac
    naprzemiennie??
    pozdrawiam
    Jarek

  • 12. Data: 2003-02-17 12:17:20
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 16 Feb 2003, buba wrote:

    >+ > tak, jednak w kpir musisz wykazac zakup wszystkich telefonow,
    >+
    >+ naprawde?!

    Hm... zdania były tu już różne.
    IMHO - tak. W takim przypadku na mój gust powinno mieć miejce
    "przekazanie na potrzeby osobiste". Z naliczeniem "typowej
    marży".... !! (i podatkiem od owej marży :>)

    >+ > nie mozesz sobie wybrac co wpisujesz a co nie - jezeli przyszlo na firme
    >+ > a nie na osobe prywatna. wiec mimo wszystko wszystkie sztuki
    >+ > telefonow beda stanowily koszt, jak wiec tu mowic o odpisywaniu
    >+ > od podatku jednej sztuki!?!?

    Oczywiście uznawanie *za koszt* wszystkiego co się kupi "na DG"
    to może być lekka przesada ;)
    Natomiast rzeczone telefony są nabywane *jakoby* *z zamiarem sprzedaży*,
    prawdaż ? No to "sprzedać sobie" (czytaj: FW !).

    IMHO - po coś jest kol. 16....

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-02-17 12:17:38
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 17-02-2003 13:17, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Hm... zdania były tu już różne.
    > IMHO - tak. W takim przypadku na mój gust powinno mieć miejce
    > "przekazanie na potrzeby osobiste". Z naliczeniem "typowej
    > marży".... !! (i podatkiem od owej marży :>)

    Od kiedy to przekazanie na wlasne potrzeby wymaga naliczania marży???
    Gotfryd, piłes? ;-)))

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk