  • 1. Data: 2003-02-16 12:18:14
    Temat: Urzad Skarbowy a tel komorkowe...
    Od: "Farciarz" <a...@p...onet.pl>

    Witam

    Zalozmy ze mamy osobe fizyczna prowadzaca jednoosobowa dzialalnosc
    gospodarcza. Taka osoba podpisuje umowe z ktoryms z operatorow telefonii
    komorkowej i kupuje na swoja dzialalnosc gospodarcza, np 5 telefonow
    komorkowych. Jeden telefon zostawia sobie, drugi daje zonie, pozostale, dla
    rodzicow i dla corki. I koszta utrzymania telefonow odlicza sobie od
    podatku.

    Czy Urzad Skarbowy w takiej sytuacji moze miec podstawe aby sie, przyczepic
    do podatnika?
    Przy 5 telefonach i odliczaniu ich od podatku to pewnie tak.

    Ale przyjmijmy druga sytuacje. Podatnik tez ma na swoja dzialalnosc
    zakupione te 5 telefonow, a odlicza tylko jeden od podatku. Czy w takiej
    sytuacji takze Urzad Skarbowy , bedzie mial podstawe do scigania podatnika?

    pozdrawiam
    Farciarz

  • 2. Data: 2003-02-16 13:05:02
    Temat: Re: Urzad Skarbowy a tel komorkowe...
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

> [...]

    > zakupione te 5 telefonow, a odlicza tylko jeden od podatku. Czy w takiej
    > sytuacji takze Urzad Skarbowy , bedzie mial podstawe do scigania

    Jeśli pozostałe 4 telefony są zakupione na osobę prywatną a nie na
    działalność to nie będzie miał prawa się czepiać.
    Agata

  • 3. Data: 2003-02-16 14:46:46
    Temat: Odp: Urzad Skarbowy a tel komorkowe...
    Od: "Farciarz" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik Kartka <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b2o2an$95e$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > >
    > Jeśli pozostałe 4 telefony są zakupione na osobę prywatną a nie na
    > działalność to nie będzie miał prawa się czepiać.

    zgadza sie, ale mi glownie chodzi o zakup tych telefonow na osobe fizyczna
    prowadzaca dzialalnosc gospodarcza i odliczanie np 1 lub 2 telefonow od
    podatku, ponadto ta osoba nie zatrudnia nikogo.

    Farciarz

  • 4. Data: 2003-02-16 15:06:00
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

> [...]
    > prowadzaca dzialalnosc gospodarcza i odliczanie np 1 lub 2 telefonow od
    > podatku, ponadto ta osoba nie zatrudnia nikogo.

    A po co ci zakup ich na firmę skoro ich nie odliczysz? Kupić zawsze możesz
    ale jaki w tym cel skoro nie będzie to nigdzie ewidencjonować w twojej
    firmie.
    Agata

  • 5. Data: 2003-02-16 16:06:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 16 Feb 2003 16:06:00 +0100), "Kartka"
    <s...@g...pl> był(a) napisał(a):

    >A po co ci zakup ich na firmę skoro ich nie odliczysz?

    Na przykład dlatego, że są tańsze rozmowy wewnątrz sieci korporacyjnej
    (np. w Plusie).

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: mag. Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 6. Data: 2003-02-16 17:03:31
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    > Na przykład dlatego, że są tańsze rozmowy wewnątrz sieci korporacyjnej
    > (np. w Plusie).

    A chyba, że tak.....i Farciarz, jeśli o to chodzi to trza było od razu no :)
    Agata

  • 7. Data: 2003-02-16 18:14:53
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Kartka" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A chyba, że tak.....i Farciarz, jeśli o to chodzi to trza było od razu no
    :)

    tak, jednak w kpir musisz wykazac zakup wszystkich telefonow,
    nie mozesz sobie wybrac co wpisujesz a co nie - jezeli przyszlo na firme
    a nie na osobe prywatna. wiec mimo wszystko wszystkie sztuki
    telefonow beda stanowily koszt, jak wiec tu mowic o odpisywaniu
    od podatku jednej sztuki!?!?

  • 8. Data: 2003-02-16 19:41:56
    Od: "buba" <1...@N...wp.pl>

    > tak, jednak w kpir musisz wykazac zakup wszystkich telefonow,

    naprawde?!

> [...]
    > a nie na osobe prywatna. wiec mimo wszystko wszystkie sztuki
    > telefonow beda stanowily koszt, jak wiec tu mowic o odpisywaniu

    a mozesz podac podstawe prawna tego o czym mowisz,
    bo ja uwazam ze w KPiR powinno znalezc sie to co stanowi KUP z dzialanosci
    gosp. a nie wszystko co kupisz na firme,
    nie dopuszczasz sytuacji ze kupujesz cos na fv, a potem np twoje biuro
    rachunkowe Ci mowi ze to nie moze stanowic twojego KUP! i co wtedy?

    bubbaaa

  • 9. Data: 2003-02-16 20:11:54
    Od: "Farciarz" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > (np. w Plusie).
    >

    > --
    > Jego Szara Eminencja Czcigodny mag. Tristan hrabia Alder

    W plusie siec korporacyjna w erze podobnie, Idea tez ma swoje tansze
    polaczenia wewnatrz firmy, to coscik zwie sie HPM Hurtowy Pakiet Minut, ale
    jak np ja mam 10 - 15 pracownikow i wszystko "szarzyzna" :)))))

  • 10. Data: 2003-02-16 20:58:32
    Od: "Kartka" <s...@g...pl>

    Użytkownik "buba" <1...@N...wp.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie dopuszczasz sytuacji ze kupujesz cos na fv, a potem np twoje biuro
    > rachunkowe Ci mowi ze to nie moze stanowic twojego KUP! i co wtedy?

    Przychylam się do zdania bubyyy, przychód to coś co MUSISZ zawsze wykazać w
    KPiR natomiast nigdzie nie jest powiedziane, że koszty również.
    Agata