    From: "trojden" <t...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Usluga do UE
    Date: Mon, 30 Jan 2006 22:00:13 +0100

    Użytkownik "t" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:drltrq$n9g$1@atlantis.news.tpi.pl...
    ShadowFiend wrote:
    > Ja robię tylko usługi do UE (tłumaczenia)
    > Po prostu na fakturze mam tylko pozycje: kwota netto i kwota brutto -
    > elementy tabelki w których normalnie jest stawka i kwota VAT zostają puste
    > (tak mi radzili w moim US)... oprócz tego mam na dole faktury dopiskę, że
    > nabywca jest zobowiązany odprowadzić podatek VAT od faktury zgodnie z
    > lokalnymi przepisami
    > oczywiście fakturki po angielsku - dla US są oddzielne wersje po polsku -
    > a właściwie to robię te wersje po polsku jak robią kontrolę...
    > miałem kontrolę VAT (bo kupiłem auto to i od razu sprawdzili czy mogę
> [...]

    No wlasnie.. Ja nie wpislaem tej kwoty brutto, bo w rozporzadzeniu MF
    tak pisza i facet z informacji VAT tez tak mowil zeby wpisac wpisac
    tylko netto. Ale od tamtego czasu znajduje posty zeby wpisywac tez kwote
    brutto=kwocie netto, jeden doradca podatkowy tez tak zasugerowal.
    No i sie troche zalaklem :)

    Jest ktos na grupie kto pisal tylko netto a reszta ze nie podlega
    i komu US nie przyczepil sie do tego ?

    pozdrawiam

    Dla mnie taki rachunek, w którym w miejscu brutto pisze np jest bez sensu.
    Kwota brutto to przecież nic innego jak netto + podatek, czyli w twoim
    przypadku brutto = netto. Nie może na rachunku w miejscu brutto pisać np bo
    to oznacza w istocie że rachunek jest na zero a tak nie jest. Ja również
    świadczę usługi, tyle że marketingowe dla firm zagranicznych. Wystawiam im
    rachunek na którym w ogóle nie ma pojęcia netto/brutto jest tylko jedna
    wartość z adnotacją iż usługa nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT. Ale
    wartość (twoje brutto) to wartość matematyczna; musi być wyrażona liczbowo
    czyli określać cenę usługi. Najprostszym rozwiązaniem probelmu będzie
    wydrukowanie tych rachunków jeszcze raz we właściwej formie, z tym samym
    numerem i datą i podmiana w miejsce tych bez sensu. I po problemie