    From: Anty <...@...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Usługa informatyczna w Unii a VAT
    Date: Mon, 27 Feb 2006 21:34:32 +0100

    Witam,

    > Tez czasami wykonuje pewne uslugi informatyczne dla zachodniej firmy. Z
    > takim samym pytaniem udalem sie do swojego US, gdzie poczatkowo nikt nie
    > wiedzial, jaka jest prawidlowa odpowiedz. Kazano mi sie zglosic po paru
    > dniach i w tedy powiedziano mi, ze tego typu uslugi nie sa one objete
    > podatkiem VAT. Dodatkowo dostalem pare kser z ustaw omawiajacych ta

    Wielkie dzieki za odpowiedz - reszta doczytalem z archiwum tj, jak
    wypelnic powyzsza fakture w takim wlasnie wypadku - tzn w podatek VAT
    bodajze
    wpisac "nie podlega" i jakas wzmianke o tym na podst. jakiego przepisu nie
    podlega.
    (jak cos mimo wszystko pisze zle, to prosze o poprawienie).

    Pytanie jakie mi sie jeszcze nasuwa, to czy jezeli przyjac ze
    takie cos nie jest faktycznie objete podatkiem VAT, to czy moge sobie
    mimo wszystko do takich faktur JAKOS doliczac VAT dzieki czemu
    powstawalby wtedy u mnie VAT nalezny?
    Tzn - na przykladzie - mam jakies koszty i wydatki zwiazane z praca -
    oblozone sa VATem.
    I dotychczas wystawialem faktury polskie - tzn dawalem kwote netto + VAT
    dzieki czemu moglem sobie potem odliczac VAT (ten naliczony).
    A jak bedzie teraz - czy ciagle bede mogl jakos odzyskiwac ten naliczany
    mi VAT?

    > kwestie. Jesli chcesz troche poczytac, to napisz do mnie maila, a ja
    > postaram sie je jakos zeskanowac.

    Jestem zainteresowany - a moze warto by to udostepnic szerzej - np wrzucic
    na
    jakis serwer z darmowym hostingiem obrazkow jak http://imageshack.us ?

    > Moze napisze najwazniejsze kwestie, wynikajace z otrzymanych materialow:
    >
    > Tekst z ksiazki "PORADNIK VAT":

    O wlasnie - jakie pozycje mozecie polecic do poczytania - dla (raczej)
    laika. Widzialem ostatnio w kiosku jakis poradnik Infor'a - warto?
    Swego czasu kupilem "Sam prowadze wlasna firme 2005" ;) ale generalnie nie
    moge polecic - 80% to bezposrednio teksty ustaw, ktore sa nieczytelne dla
    niefachowcow :( (prowadze 1os DG - kpir+vat)

    Pozdrawiam
    A.