    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Usluga nie zaplacona - nie jest kosztem?
    Date: Wed, 26 Jan 2005 12:03:06 +0100

    Iwona W. napisał(a):
    > Witam,
    > mam pytanie jak w temacie: czy nie zaplacona wykonana usluga nie jest
    > kosztem uzyskania przychodu?
    > Tak twierdzi pewna znajoma ksiegowa, niestety nie potrafi odeslac do
    > odpowiednich przepisow :-(

    Że co proszę? Jak nie potrafi podać wg. którego przepisu stosuje
    szczegolna metode ujmowania dla jednego rodzaju kosztów to to nie jest
    księgowa.
    Nie mówie że z pamięci.
    Ale ja jestem w stanie, mając w reku ustawę, szybko znaleźc kazdy
    przepis szczególny na który sie powołuję - w końcu księgowy powinien
    mieć ustawy w zasięgu reki i mniej więcej znać rozmieszczenie
    poszczególnych przepisów w tekście tak żeby na poczekaniu je znaleźć.
    Inaczej to nie księgowy a zwykły partacz.

    > Ona ksieguje takie uslugi jako nie bedace kosztem i w momencie zaplacenia
    > daje w koszt.

    Co to za usługa i przede wszystkim na podstawie jakiej umowy?
    Zasadniczo jeżeli prowadzi się KPiR kasowo to WSZYSTKIE koszty uznaje
    sie dopiero po zapłacie a jeżeli memoriałowo to WSZYSTKIE koszty (poza
    wyraznie okreslonymi w ustawie, jak umowy osobiste, odsetki a od 1
    stycznia także płace i składki ZUS za pracowników) uznaje się wg okresu
    którego koszt dotyczy bez względu na to kiedy zostały zapłacone.

    Żeby twierdzic że jakis konkretny koszt (a nie konsekwentnie wszystkie
    koszty) nie może zostac zaliczony w KUP przed zapłata trzeba znac
    konkretny przepis który tego nakazuje.

    Spotkałam sie już z urban legend pod rzadami starej ustawy o PD że w
    KPiR pałce i ZUS pracowniczy księguje sie dopiero po zapłacie. Osoby tak
    postępujące nie potrafiły tego wytłumaczyc, ktos im powiedział, jakas
    inna ksiegowa/przełozona robiła tak od niepamiętnych czasów więc i " ja
    zawsze tak robiłam i US sie nie czepiał".

    > Bardzo prosze o odpowiedz, szukalam juz w googlach, niestety nic nie
    > znalazlam.

    Trudno znaleźć przepis który mówi że cos wolno zaliczyć w koszty. Są
    tylko przepisy ktore mówia czego nie wolno i kiedy nie wolno.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813