  • 1. Data: 2005-12-22 08:04:13
    Temat: Ustanowienia wspolwlasnosci
    Od: kot_klakier<k...@g...pl>

    Witam serdecznie.
    Czy ktos mógłby mi poradzić w jaki sposób mogłabym rozwiązać następujacą
    sytuację. Mój narzeczony wygrał w konkursie samochód osobowy o wartości
    81.000 zł. Bardzo chcielisbyśmy aby auto było naszą współwłasnością, jednak ze
    względu na to iz nie jestesmy malżeństwem jest to utrudnione. Zaplacilismy dla
    organizaotra 10% wartosci samochodu - podatek od wygranej. Dowiadywalismy
    się, że organizator konkursu moze wystawic fakrturę (opiewająca na 0zł) tylko na
    zwycięzcę konkursu, czyli na mojego narzeczonego. Na podstawie faktury
    wystawionej na jedna osobę rejestracja auta w urzedzie również bedzie na jedna
    osobę. Chcicłabym się dowiedzieć czy istnieje mozliwość notarialnego ustanowienia
    współwłasności samochodu. Jeśli tak to czy po takim "zabiegu" nie będziemy
    scigani przez np. Urząd Skarbowy w celu zapłacenia jakiegokolwiek podatku.
    Bardzo proszę o rade jak mozemy załatwic te sprawę aby auto było nasza
    wspolwlasnoscia bez ponoszenia zbednych wydatkow.
    Dziekuje

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-12-22 08:23:23
    Temat: Re: Ustanowienia wspolwlasnosci
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2005, kot_klakier wrote:

    > Bardzo proszę o rade

    ...wykluczyłaś większość grupowiczów z dyskusji...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-22 08:41:39
    Od: kot_klakier<k...@g...pl>

    > ....wykluczyłaś większość grupowiczów z dyskusji...
    nie rozumiem?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2005-12-22 09:12:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > nie rozumiem?

    No ja na przykład doradcą podatkowym nie jestem.
    A żeby udzielić porady podatkowej albo prawnej trzeba mieć
    stosowne kwalifikacje ! Pytałaś o *radę* czy nie ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-22 09:25:26
    Od: kot_klakier<k...@g...pl>

    Rozumiem, tak czy inaczej moze jesli sie ktos spotkal z podobnym problemem to
    prosze o info
    pozdr

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2005-12-22 09:30:44
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > 81.000 zł. Bardzo chcielisby?my aby auto było nasz? współwłasno?ci?, jednak ze
    > względu na to iz nie jestesmy malżeństwem jest to utrudnione. Zaplacilismy dla

    Biedny chłop ... jeszcze sie nie ozenił, a juz ma wode w mozgu ...
    akurat uwierze ze on chce tak po prostu dobrowolnie ...

  • 7. Data: 2005-12-22 11:26:51
    Od: kot_klakier<k...@g...pl>

    dobrowolnie bo praca konkursowa byla robiona razem :P

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2005-12-22 12:13:21
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > dobrowolnie bo praca konkursowa byla robiona razem :P

    No chyba ze tak ... uczciwym warto byc, wiec generalnie moze przyjac to
    auto na siebie, a potem po prostu darowac ci połowe. Tylko te koszty ...

    Moze po prostu niech je sprzeda, a podzielicie sie pieniedzmi ...