  • 1. Data: 2005-12-21 20:21:30
    Temat: Ryczałt od wynajmu
    Od: "GS" <g...@p...com>

    Witam!

    Czy wynajem samochodu stanowiącego moja własność dla spółki może być objęta
    /po mojej stronie/ opodatkowaniem ryczałtowym od wynajmu. Pewnie jest górny
    limit przychodów z takiego najmu?

    Pozdrawiam
    GabrielS

  • 2. Data: 2005-12-22 08:03:52
    Temat: Re: Ryczałt od wynajmu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Dec 2005, GS wrote:

    > Witam!
    >
    > Czy wynajem samochodu stanowiącego moja własność dla spółki może być objęta
    > /po mojej stronie/ opodatkowaniem ryczałtowym od wynajmu.

    ...no jakbyś tak art. 1 ustawy o podatku ryczałtowym raczył przeczytać... ;)

    Ja bym najpierw bardzo dokładnie sprawdził stawkę:
    Art. 12.
    1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
    2) 17 % przychodów ze świadczenia usług:
    g) wynajmu samochodów osobowych (PKWiU 71.1),
    wynajmu pozostałych środków transportu (PKWiU 71.2),
    [...]

    > Pewnie jest górny limit przychodów z takiego najmu?

    ...masz na myśli te 250 000 euro rocznie wg art. 6 ?
    Weź w garść ustawę o ryczałcie... :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-22 14:57:37
    Od: "GS" <g...@p...com>

    > Ja bym najpierw bardzo dokładnie sprawdził stawkę:
    > Art. 12.
    > 1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:

    Moja sytuacja: nie prowadzę żadnej DG a najem nie jest związany z
    prowadzeniem DG

    > 2) 17 % przychodów ze świadczenia usług:
    > g) wynajmu samochodów osobowych (PKWiU 71.1),
    > wynajmu pozostałych środków transportu (PKWiU 71.2),

    ??????? /patrz wyżej moją sytuację/

    > ...masz na myśli te 250 000 euro rocznie wg art. 6 ?
    > Weź w garść ustawę o ryczałcie... :)
    nie mam na myśli limit 4000 euro po przekroczeniu którego stawka ryczałtu
    rośnie do 20%

    Pozdrawiam
    GS

  • 4. Data: 2005-12-22 22:37:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2005, GS wrote:

    > Moja sytuacja: nie prowadzę żadnej DG a najem nie jest
    > związany z prowadzeniem DG

    Mea culpa - byłem przekonany iż zapis z art. 6.1a dotyczy
    tylko mieszkań (nie wiem dlaczego tak myślałem :]).

    +++
    Art. 6
    1a. Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych
    podlegają również otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości
    pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze
    i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu umowy najmu,
    podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy lub innych umów
    o podobnym charakterze.
    Dla ustalenia wartości otrzymanych świadczeń w naturze
    i innych nieodpłatnych świadczeń z tytułu tych umów,
    stosuje się art. 11 ust. 2-2b ustawy o podatku dochodowym.
    Art. 12.
    1. Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
    3) 8,5 %:
    a) przychodów, o których mowa w art. 6 ust. 1a, do kwoty
    stanowiącej równowartość 4 000 euro; od nadwyżki ponad
    tę kwotę ryczałt wynosi 20 % przychodów,
    ---

    ...weź może tę ustawę w garść, co ? ;)
    Poważnie piszę.
    Akty prawne bywają ciężkostrawne :], ale jednak to one są
    źródłem prawa (i pierwotnym źródłem informacji).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)