    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Uzyczenie czy wynajem?
    Date: Fri, 20 Oct 2006 23:34:20 +0200

    On Thu, 19 Oct 2006, Grzegorz wrote:

    > Witam,
    > a może koledze chodziło o PCC?
    > Z tego, co wiem, to taka umowa jest zwolniona.

    No, choć ja bym optował że "nie podlega": PCC zawiera ściśle określoną listę
    przypadków kiedy się płaci :)

    > A jeżeli chodzi o mieszkanie, to ja mam ten sam problem i rozwiązuję go tak:
    > 1. umowa użyczenia między mną a rodzicami, gdzie koszty związane z użyczeniem
    > biorę na siebie (szczególnie podatek od nieruchomości),

    Mam pytanie do drugiej części Twojego stwierdzenia.
    Czy sugerujesz może, że owe koszty następnie uznajesz za koszty uzyskania
    przychodu? Po prawdzie stwierdzenie literalnie dotyczy czego innego (i dla
    mnie zrozumiałe jest, że płacisz wszystkie opłaty, bo jakby rodzice nie
    dość że użyczyli to jeszcze mieli dokładać mogliby nie wpaść w zachwyt).
    Ale pytam w kontekście cytatu:
    +++
    2. Jeżeli właœciciel nieruchomoœci używa jej na własne potrzeby lub
    potrzeby członków rodziny albo [...dłuuuga lista...] nie ustala się
    wartoœci czynszowej tej nieruchomoœci lub jej częœci, a wydatki
    zwišzane z nieruchomoœciš nie stanowiš kosztu uzyskania przychodów.
    ---

    Czytając to co napisali, nie napisali czyich kosztów - więc wnoszę
    że niczyich. Albo raczej każdego... wróć, negowanie relacji do
    zbioru w tym zdaniu jest skomplikowane :P - inaczej: "przy użyczeniu
    nikt nie może wydatków na lokal ująć w koszty".
    Krótko mówiąc - podatek zapłacić za rodziców wypada, ale jak
    kontroler ten punkt art. 16 przeczytał to nie powinien
    pozwolić żeby ów wydatek znalazł się z kosztach KPiR :)
    Pasuje?

    > 2. nie zmieniam przeznaczenia pokoju - bo o niego tu chodzi,

    No i słusznie :)

    pzdr, Gotfryd